2009. december 14., hétfő

Szomszédi szeretet


Ezt a bejegyzést azért hoztam létre hogy feldobjam egy kicsit a hangulatot. A képet nem a legalja.hu-ról vagy a gumicsizma.hu-ról szedtem hanem a saját posta ládámból...

Ez a levél ismét emlékeztetett rá milyen király is 10 emeletesben lakni sok másik emberrel. Kiemelném a magyar nyelv egyik gyöngyszemét ami megtalálható a szövegben a KÓTOGÁS ha valaki tudja mit jelent jelezze. Illetve várom az építő jellegű gondolatokat a válasszal kapcsolatban (ami egyébként már meg van csak kíváncsi vagyok rá hogy ti mit lépnétek). Ja és a történethez hozzátartozik hogy 3 hete befejeztük a lakás felújítást.

Hermann a Bethlen 56-ból



Nem akarok új bejegyzést de ez volt a válasz amit amikor le akartam venni hogy örök emlékül szolgáljon már nem találtam ugyanis valaki letépte úgyhogy csak egy fecni maradt meg belőle :( Vajon Kótogi uraság lehetett?

59 megjegyzés:

Lacás írta...

Mélységesen megdöbbentő ezt a levelet olvasni:)A helyetekben nem járkálnék sötétben és legfőképpen nem kótognék túl hangosan,nehogy a titokzatos ismeretlen megkattanjon.
Hermann, pedig hány évig vártál a kertes házra. Most újra farkas törvényekkel kell szembesülnöd.

U.I.:már csak 5 nap van a 6-ból.És ami még jobb, jövőhét szerdától 12 napig csak pihizek:):)

csabinnyó írta...

szia Herr!
Örömmel hallom, hogy immáron te is szimpatikus, művelt és jó humorú szomszédokra leltél. Gratulálok hozzá! ;)

a kótog egyébként egy hangutánzó szó kb. a 18. sz.-ból (kotyog, zörög, stb.), úgyhogy a tettes vagy a nagyon öreg szomszéd lehetett a földszintről, vagy pedig az a csini kis értelmiségi irodalomtanár néni a 10-edikről :)
(szurkolok, hogy az utóbbi :P)

a választ illetően szerintem vedd elő az idegen és régi szavak gyűjteményét és írj valami frappáns dolgot belőle (feltéve, ha tudod, hogy kitől kaptad a levélkét :))

mikor lesz a lakásavató, amikor végre hajnalig tartó kótogtatást csinálhatnánk?:)

futók: mi volt a hétvégi meccsen? hogyhogy megint egy góllal kaptunk ki? :(

mikor lesz egy összeröffenés még Karácsony előtt? és a szilveszter hol lesz? esetleg a kótogtatóknál? :P

szép hetet néktek!

Tsutsu írta...

Üdv mindenkinek!

Visszatérve Peti témájára, azért az tényleg furcsa, hogy olyan előfordulhat, hogy ha túl sok ünnep van hétköznap akkor leg kell dologzni, de ha túl sok ünnep van hétvégén, akkor meg leszarj*k..Én leszek a 3. aláíró.

Egyet értek a levélírójával. Nem értem minek kell neked állandóan kótognod. Gondolom akkor is csinálod, amikor nem is vagy otthon..
Hozzáteszem, hogy kiváncsi vagyok, hogy akik ilyen levelet írnak, azok beköltözéskor mit csináltak: vagy beleülnek a korábbi lakó mocskába..vagy felújíttják a lakást: kérdés persze mikor, ha nem hétvégén..Ja és a másik: ilyen házakban ha hallassz valami zajt felülről, az még lehet az 2-vel alattad levőtől jön..ezzel csak annyit akarok mondani, hogy az épületben bárki bármikor fog kótogni, annak a következménye Herr-en fog lecsapódni.

Szerintem a válasznak, ha nem akarod megkeseríteni a saját életedet, viszonylag kultúráltnak kellene lenni..mert egy zaj háborúba be lehet menni, de lehet nem éri meg. Mindenesetre rá lehetne kérdezni, hogy pontosan a kótogás alatt mit ért, és persze megemlíteném, hogy te már 3 hete abbahagytad, azaz ha hall kótogást,akkor az már más lesz.

Legjobb információim szerint 2-0ról kaptunk ki..ez tuti átok..:(

Tsutsu

Névtelen írta...

Halihó!

Nem is nagyon tudok megszólalni ezen magasröptű emberi megnyilvánulás után. De én is gratuálok a kedves "Máris" szomszédhoz...

Sokat törtem a fejem, hogy mivel is lehetne a népi nyelvművelő kolléga ismerkedési szándékát viszonozni-hogy meg is értse és a következőre jutottam :

http://www.youtube.com/watch?v=t7Auv1zsY5w&feature=PlayList&p=E6E2E336D78394DD&playnext=1&playnext_from=PL&index=28

Szerintem menne a két szólam is. :) Mondjuk egy karácsony előtti örömködést kővetően....

Apropó bár kicsit félve teszem fel a kérdést tekintettel arra, hogy a 2008-as karácsonyi örömködésen nem voltam ott, bár mint egykori oszlopos örömködő mégis összeszedem a bátorságomat és én is megkérdezem, hogy lesz-e idén ilyesmi és ha igen akkor mikor és hol?????:) mondjuk 23-án egy egykori Ilser szintű helyen????

Mindenkinek sok(k) kitartást az elkövetkező héthez!

knorbi
az egykori örömködő

UI: ti meg Csaba ne kótogjatok annyit, mert idáig hallatszódik csak eddig nem szóltam :)

UI: amúgy meg a saját kutricájában az ember azt csinál amit akar :)

Pitti írta...

Érdekes nekem nem kell értelmező szótár ahhoz, hogy tudjam a kótog mit jelent, ugyanis ez a szó a szókincsem részét képezi.(Nem tehetek róla hogy ilyen művelt vagyok)Amúgy Csabának igaza van, talán a legjobban helyettesítő szó a "kopácsol". Egy száz szónak is egy a vége: hangoskodsz az illető szerint.Én nem vagyok nagy spíler magyarból de sztem nem a tanárnéni lesz, mivel a "bazdmeg" legjobb tudomásom szerint egy szó.
A hétvégi FöldönFutók meccsre inkább nem reagálok semmit és nem is fogok kijárni, mert így is jobban felidegesítem magam a kelleténél.
Ja igen Herr szerintem nyeld le és ne kezdj bele levelezgetésbe.

Petya írta...

Nnnna.

Szerintem itt alapvetően a probléma félreértéséről van szó. Két dolog lehet a dolog hátterében.

Az egyik, amelyet nem valószinűsítek, az az, hogy az illető 3 hétig fogalmazta a levelet, és úgy volt vele, hogy ha már megírta, bedobja. Ez esetben a probléma el van felejtve, hisz a kótogás mint cselekedet teljes mértékben megvalósult a felújítás alatt, és továbbiakban nem szándékoztok folytatni.

A másik, ami szerintem sokkal valószínűbb, a panellakás jellegéből adódik. Ezek az építés során az időnyereség miatt oly hasznosnak vélt építési módból származnak, miszerint a beton vékony. Egy - bizonyos esténként - a partnerünkkel megvalósuló örömszerzés monoton üteme is hallható kótogásnak, ha az ember süket, vagy vak. Én itt arra gondolok, hogy a kedves levélíró irigykedve hallgatja kedves barátunk esténkénti kótogását, ezért a válasz nem is lehet más, mint felhívni a kedves levélíró figyelmét arra a tényre, hogy ő már ilyen kótogásra nem képes, a következőképpen:

"Irigykedsz, te impotens majom?"

Ezzel a probléma egyszersmind megoldva, s hogy biztos legyen az üzenet eljut a címzetthez, muszály azt minden postaládába elhelyezni, ezért javaslom a nyomtatást.

Mindenesetre nem szeretnék ennek az anti-kótogatónak a helyében lenni - véleményem szerint ő nincs tisztában a mi kedves barátunk munkakörével..

Maradok tisztelettel.

Petya írta...

Csokonai Vitéz Mihály: Szerelemdal a csikóbőrős kulacshoz

Drága kincsem, galambocskám,
Csikóbőrös kulacsocskám!
Érted halok, érted élek,
Száz leányért nem cseréllek.

Megvídító orcácskádat,
Csókra termett kerek szádat
Ha a számhoz szoríthatom,
Zsuzsiét nem csókolgatom.

Óh, hogy KÓTOG a kebeled,
Melyben szívemet viseled!
Óh, milyen szép az ajakad
S arany láncra méltó nyakad!


Remélem ez is segít eljutni a kótog ige jelentéséhez.

Popy írta...

Na. Végre egy téma, amihez én is hozzá tudok szólni "értelmesen". A kótogás az tényleg hangutánzó szónak felel meg leginkább, de lehet valamilyen zajkeltés leírására is használni. (nem csak kopácsolásra) Ezt onnan tudom, hogy általánosban elég sokat hallottuk ezt a szót matek tanárnőnktől... A másik: ha valakit érdekel, műszaki irányultságomból kiindulva ki tudom fejteni a hang terjedését, irányát, stb. a panelházakban. De csak ha érdekel. Ugyanis ezek a szendvicspanelek és szerkezeti csomópontjaik rendkívül jól vezetik a hangot. (többféleképpen - ezért is oly szép téma ez :D)
Egyébként meg mikor lesz lakásavató???

oregNinja írta...

dejó, vannak vicces bejegyzések :)


- nekem egy kérdésem lenne csak: miért nem írta alá ez a paraszt?

vajon.

költői kérdés volt. Peti köszi a remek verset, ez alapján is neked meg öcsémnek adnék igazat a megfejtést illetően (miszerint kótog = kotyog) (hiszen a kulacsról íródott a dal)


persze emellett a többieknek is igazuk van, mert zörgést, kopácsolást is jelenthet, és Poór úr (minden bizonnyal vidéki) tanárnője is gondolom a "miért kotyogtok gyerekek" kifejezést tette hangsúlyosabbá a "mit kótogtok vazzeg?!!" alkalmazásával, ami mint látjuk maradandó nyomokat hagyott szegényben (de a "bazd meg" az mióta egy szó Pisti?:)) egy dolog, hogy egybemondjuk, de azért mert én bazmeg-nek mondom 'd' nélkül, még nem így helyes, mint ahogy nem is 'bazeg' meg 'vazeg' :) Érted, megöl, öldd meg, megeszik, edd meg.


ez a jelentés még nem merült fel, így figyelmetekbe ajánlom: bányász kótogó, "lármafa", szerintem érdekes:
http://mek.niif.hu/02100/02152/html/08/140.html

(ez meg Peti 'impotens majom'-elméletét támasztja alá, nekem legalábbis a lármafáról ez jutott eszembe:)


így viszont Hermann egy volt bányászt kell keress, szűkül a kör, hamarosan elkapjuk! :)


és végül: a híreket elnézve (salgótarján+szamurájkard) osztom azok véleményét, miszerint hallgatni arany, másképp megfogalmazva "kussoljsimán"


sok a barom...

Dzsonasz írta...

a jó öreg csöpi, nem igaz Popy?

Popy írta...

Talált! Süllyedt! :))))

Lacás írta...

Te jó ég! Mi folyik itt?

csabinnyó írta...

és hol a KÜRT?!?!

csabinnyó írta...

(oo jee, pont nyócóra)

bajigál írta...

hajrá Herr! jó a blog:) Karácsony előtti bulihoz csatlakozom!

Petya írta...

Javaslom akkor 23-án csináljunk valamit. Mondjuk mehetnénk Hernyóékhoz kótogni!

Hermann írta...

Miért nem tartjuk magunkat a hagyományokhoz és megyünk 23án a Kürtbe?

oregM írta...

Herr az eredeti bejegyzésben azt írtad már megvan a válasz, csak kíváncsi vagy a véleményekre -
kíváncsi vagyok te mit gondoltál/terveztél válaszolni.

oregM írta...

(vagy úgyis látjuk majd a bűnügyi híradóban és ne kérdezősködjünk)

Lacás írta...

Dec.23. Kürt. Viszont hétvégén szerintem semmi,mert odakint repkedni fognak a minuszok.

csabinnyó írta...

Na Petikém, hogy vizsgázott ma a hátsó kerék? ;)


Szilveszterre tipp? Próbáljunk még kivehető helyet keresni, vagy már késő? :)

Petya írta...

Hehe..

Mennyi jó hír!

A kürtöt nagyon támogatom, harang szól a kis faludban.

A hó leesett, és nagyon csúszik, hálistennek - remélem márciusig már ilyen idő lesz.

Én szilveszterkor esti műszakban dolgozom, de Andi szivesen megye veletek bárhova.

Knorbi írta...

Hali!

Reményeink szerint mi 23-án délután fogunk haza érkezni, így ha lesz akkor szívesen csatlakozunk este az örömködő, best of Lagzi Lajcsi-t éneklő tömegekhez!:)

Addig is mindenkinek kitartást és vigyázzatok mert a Jézuska mindent lát!:)

knorbi
aki már alig várja a 2009-es év végét

Petya írta...

Már alig várom a kálmánok tömkelegét.

Hernyó - mi lett végül a válaszlépés? Kiváncsian várjuk.

Lacás írta...

Az a következő bejegyzés lesz.

Petya írta...

Fantasztikus ez a blog!

Lacás írta...

Volt tegnap csapatépítés és elég pityókás vagyok...-16 fokban szeltem az utcákat, kegyetlen volt, nagyon kegyetlen volt.
Na jó pihenést mindenkinek, szerdán találkozunk a Kürtben.

Hermann írta...

Lacás ez azt jelenti hogy addig nem adsz magadról életjelet? Lacás a még most is pityókás azt jelenti hogy még mindig adja a tegnapi mennyiség?

A Szomszédi szeretet című magyar komédia évad záró epizódja holnap következik.

Lacás írta...

Előző életemben denevér voltam!

csabinnyó írta...

szasztok Pupákok!

nem kellene elmenni hófocizni egyet, ha már ilyen szép nagy hó van most?
mert nemsokára jön a melegfront és nem lesz alkalom :)

én akár a ma délutánban is benne lennék, de igazából szabin leszek, szóval bármelyik délután jó

na?

jó étvágyat az ebédhez!
Csabi

Lacás írta...

Csabi, Klopaszék szervezik a hófocit 6 órára a Campusra.Beszéljetek telefonon!
Én ezt most kihagyom,mert pihennem kell ma.

Petya írta...

Én is kihagyom, mert másokkal ellentétben nem leszek szabin már ebben az évben :( és az elmúlt 7 napban kb 2 órát láttam a feleségem.. :((

Lacás írta...

Én az utóbbi 7 napban 1 órát se láttam a feleségem:)

Petya írta...

Szegény Laci.. Lelépett egy román uszályossál?

Pitti írta...

Peti mondata 20 év múlva:

az elmúlt 7 napban kb 2 órát láttam a feleségem.. :))

Bocsi ezt nem hagyhattam ki.

Hermann írta...

Ziccer volt és Pist élt a lehetőséggel! :D

Lacás írta...

Pisti jobban van.
Én viszont nem akarok holnap dolgozni.Inkább egész nap a feleségemmel lennék:)

Petya írta...

Pisti én ezt nem értem. Magyarázzátok már el.

Andrea írta...

Én értem és vicces :D
Elmagyarázom Petyának ;)
Puszi

Petya írta...

Hernyó, megnyúztad már a kótogót?

Lacás írta...

Andi+Peti: ebből háború lesz:)

Srácok: van nekem is már netem. Juhuhuhu!!:)

Milyen volt a hófoci? Nem volt túl hideg?

Lacás írta...

Szerintem Hermann az erkölcsi győztes.
Azért egy teára még felhívhattad volna a felháborodottat! Ugyanis lehet, hogy később országos barátok lesztek.

Lacás írta...

Boldog névnapot a blog Tamás nevű olvasóinak!

csabinnyó írta...

Peti, ha gondolod meghívjuk a feleségedet is estére, hogy legalább addig láthasd :)

Hernyó, a válaszlevél egy íííígazi úúúúúriemberre vall, én személy szerint jobban kifejtettem volna véleményem.

A hófoci frankó volt, sajnálhatják a betegek, a lusták és a feleségüket keveset látók is, hogy nem tudtak jönni. Volt hó, forralt bor, Hermann-mesterhármas,és minden, ami egy jó hófocihoz kell :P
Ja és Herr még hógolyót is evett Szatmári Balázs jóvoltából :P

Vasárnap strand?

üdv
Csabi

jaaaaaaa és a legfontosabb, amiért írni akartam: vegyetek bérletet a FUTSAL EB-re. 5000 ft az összes meccsre (12). Én vettem 2-őt ma a J03 szektorba (7. sor 14. és 15. szék).

Pitti írta...

Örülök Andi, hogy nem vetted magadra a poént és hogy írtál a blogra. Mondtam már, de tényleg hozzászólhatnál többször is a blogon. Bár tudjuk hogy te viseled otthon a nadrágot és megértjük, hogy blogon Petinek akarsz adni egy kis mozgásteret ahol kitombolhatja magát. :D

Herr a gentleman.

Figyeljétek Laci napi kommentszáma hogy meg fog mostantól ugrani.

A hófocit sajnálom mert tavaly is pont akkor voltam beteg.

oregebbiknevnapos írta...

én meg kb. biztos voltam benne hogy a mostani hófocitól leszek beteg, illetve attól hogy utána a csuromvizes és aztán keményre fagyott cuccban bicikliztem át a Tóciba (ott megint foci aztán haza bicikli) de nem - legalábbis eddig :) Mindenesetre megérte, jó móka volt.
Ismételten köszönet Popynak a forralt borért amiért ki is érdemelte (már távollétében) a Nagy Bernáthegyi Hegyimentő címet. Köszönet a névnapi köszöntést is, bár én is ma tudtam meg a munkatársaktól, hogy ilyen is van.
Másik Tamást (Sir Thomast (Herr pedig (a levele alapján) tényleg kiérdemli a gentlemann titulust (Herr GentleMann)) vasarnap hajnalban a bakelit nevű vendéglátóipari egység söntése mögött láttam, sajnos nem tudtunk beszélni mert nagy volt a zaj, de majd biztos ír az új munkájáról, ha akar.

Lacás írta...

Arra azért én is kiváncsi lennék, hogy ő már alkalmazásban van ott, vagy csak besegít a pörgős szombatokon.
Hófocira nem mentem,mert nem akartam lebetegedni, viszont a múltkorin, ahol ugyancsak sok volt a hiányzó voltam, és tényleg fasza volt.

Várom már a nap végét!

Dzsonasz írta...

én a holnapi nap végét várom, persze ma is jó lesz, mi tegnap meg ma meg holnap karácsonyozunk lillával, így nekem egy hetes a happening, kivéve hogy nappal dolgozok :(((((((((((((((((((
23-án nem leszek még otthon, így mindenkinek jó bulit!

Lacás írta...

Kitartás János!Kár, hogy nem jössz a bulira, majd 2 ünnep közt egyszer azért bepótoljuk.

A futsal-EB-re 1-2 napra kimennék, de az 5 napot időben és pénzben is soknak tartom.Szerintem az utolsó napok valamelyikén megyek.
A Reál-team kupa meg a jövő héten lesz 28-30-ig.Az utolsó napra 100, hogy kimegyek,mert az csemege a javából. Olyan sztárok lesznek pl. mint Bajzát:)

Pitti írta...

Tsutsu az mp3 vagdosós kérésedre reagálnék.
Én windows movie maker-rel sikeresen hajtottam végre egy ilyen műveletet. Ez sztem a leggagyibb és legegyszerűbb módja levágni a nem kívánatos részeket az mp3ból. Egy probléma van hogy csak wma-ba tudod elmenteni amit át kell konvertálni egy erre alkalmas progival újra mp3-ra.
A Mátyus féle nero-s lehetőséget még nem próbáltam.

Lacás írta...

December 23-án, szerdán,a Kürtben,fél 8-kor!
Hiányzás csak orvosi igazolással.

bajigál írta...

Ottleszek:D
Laci, megyünk utána a Chicagoba?

Tsutsu írta...

Pisti,Csabi a mp3-as vágásra köszi a válaszokat, végül nem éltem egyikkel sem, de kipróbálni ki kellene őket..

Én holnap reggel utazok Pécsre és csak hétfőn jövök haza, kedden meg szerdán dolgozok, így nem csak a 23-a marad ki, hanem a real team kupa is és ha vki menne, akkor a Tankcsapda koncert is (vszeg itthon akkor Karácsonyozunk).

Most jó ideig nem leszek netközelben, így szeretném megragadni a lehetőséget, hogy én kívánjak először BOLDOG KARÁCSONYT mindenkinek!!

Tsutsu

csabinnyó írta...

mi is nektek, Laci!

"Eljött a nap, mit várva vártunk..." :)

Szóval akkor este fél 8 Kürt. Én előre mondom, hogy nem tudok sokáig maradni, és hogy nem fogom keverni a piákat. Csak Kálmánt iszok :)

akivel nem találkoznék, előre is nagyon boldog Karácsonyi ünnepeket és ha még szilveszterkor se találkoznánk, akkor BÚJJÉK!

Cs

Petya írta...

hogy Diégót idézzem:
BÚJJÉK az, akinek két anyja van!

Én sem fogom keverni a piákat akárcsak Csabi: tisztán iszom a Kálmánt.

"havas úton cseng a kis szán, a kéményekből füst száll, végre te is megpihenhetsz a karácsonyfa ODVÁN"

Lacás írta...

Boldog karácsonyt mindenkinek, aki nem tud részt venni a ma esti szertartáson!

Dzsonasz írta...

jó szórakozást!

Lacás írta...

Kösz János!

Boldog karácsonyt mindenkinek. Favágónak meg boldog névnapot!

Lacás írta...

A pultos megjegyezte, hogy a fene látott még ilyen burzsoá társaságot, arra utalva, hogy mindenki csak 10 000essel fizetett.
Popy Andris krokodilbőr cipője vitte éjszaka a prímet,ha nyitva lett volna a Chicago,akkor ez tuti becsajozás. Az ilyen cowboyokra buknak a lyányok.

Andris,miért dobtad bele Gombi kedvenc pulcsiját a pocsolyába?