2012. november 25., vasárnap

Barcelona '12

Hola Amigos!

Összeraktam egy barcelonai élménybeszámolót, múlt héten volt szerencsénk egy 4 napos kiruccanás erejéig megnézni a katalán fővárost. Barcelona nagyon cool, élhető, nyüzsgő, kultúrától, bulitól lüktető város, ahol nem mellesleg november közepén is 18 fok van.
La Sagrada Familia - A Szent Család temploma, Gaudi fő műve 
 
 Az ősellenség stadionjában. A stadion nagyon ott van, 90e néző, viszont 0 meccshangulat... A legolcsóbb jegyünk, 45EUR-ért a legfelsőbb karéjba szólt, kb. 30-40 méter magasról néztük a meccset, a reflektorok alól. Zaragoza ellen játszottak, Pintér is játszott de megvallom, nem tudtam ilyen g**i magasról beazonosítani :-)
 La híres templom amiről túl sokat nem tudok...
 Spori! Nem látja hogy tizi volt!?!
 Güel parkban. Gaudi egyik híres alkotása. Güel XIX. század gazdag iparmágnása, Gaudi spanja, és megbízója, Barcelona szélén rendelt egy fancy parkot, az akkori újgazdagok "Rózsadombját". Végül pénzhiány miatt 10-ből csak 2 Gaudi ház épült meg.
Güel park.
Gaudi spanommal :-)
 La qrva nagy óceánjáró. Volt még egy csomó. Viszont majd megfagytunk a sétahajón, ekkor nem volt 20 fok...
 Tengeri herkenytyűs paella. Bár volt némi fenntartásom, de nem volt rossz. A kagyló kivételével fain volt.
 Gaudi társasház. A story, XX. század elején iszonyat módon növekedett a város, amolyan Andrássy út szerű út mentén csomó villa, társasház épült. A ház baloldali szomszédja, egy csokigyáros építtetett egy belga stílusú házat, ami nagyobb, szebb volt mint anno ez. A ház tulajdonosa nem igazán kedvelte ezt arrafelé, ezért szólt Gaudinak h kicsit túrbózza már fel a házat. Hát így sikerült. Szóval ez csak egy Gaudi által renovált ház.
Jelenleg a ChupaChups nyalókagyártó cég irodája van benne!! LOL.
 La Sagrada Familia, ez a Feltámadás oldal. Sokkal kevéssé részletes mint a születés oldal, az arcok pl. ki sincsenek dolgozva.
 La Sagrada, Születés oldal. Ez volt a legkeményebb látvány, brutális részletesen ki van díszítve. Gaudi fő műve, 1889-ben kezdték építeni, apránként. Még 20-25 év mire befejezik kívülről is, Gaudi tervei alapján. Most 8 torony van, lesz még 4 oldalt, plusz középen egy főtorony, ami 1.5x olyan magas lesz, mint a mostaniak, összességében jóval nagyobb lesz még a templom, már most is monumentális.
Gaudit építkezésre menet ütötte el a villamos, mentő bevitte a szakadt, szakállas öregembert az elfekvőbe, akiről azt hitték h egy csöves, majd 3 nappal később, meghalt, mert hozzá sem nyúltak a kórházban... :-(
 A belseje 2 éve fejeződött be, magával ragadó a látvány.
 A mennyezet.
 20 fok, napsütés, San Miguel. A tengerben csomó arc épp szörfözött (jó, neoprénben:)
 Herkenytűk
 Azért az igazi. Jófajta Jamon Serrano :-)

45 megjegyzés:

Tsutsu írta...

Királyak a képek, majdnem mind ismerős, mert szerencsére én is eljutottam Barcelonába - azt hiszem 2000-ben voltam ott.
A Sagradáról nekem olyan emlékeim voltak, hogy még 3 torony(Szentháromság)ment volna rá a meglévő 8-ra. Majd azokra még egy (Jézus?). Igazából a plussz 1 torony az eddigiekre is elég durva:)

A Barca stationba én nem jutottam el, csak az olimpiai stadionba..:(:):(
Egyedül voltál?:)

Tsutsu írta...

A Sagrada-ban sem voltunk..csak kívülről láttuk

Petya írta...

jó képek Imi, kedvencem a második - elég photoshop-gyanús. :)

azért nekem Barcelonáról nem feltétlenül a foci meg Gaudi jut eszembe, hanem inkább a sok (részben dél-amerikából bevándorolt) fiatal akik állandóan buliznak legális és fél-legális szerekkel éjszakákon át - persze javítsatok ki ha tévedek.. :)

Petya írta...

mai hír

http://index.hu/kulfold/2012/11/25/lezart_urnakban_hever_spanyolorszag_sorsa/

Tsutsu írta...

Én csak fél napot töltöttem ott, így lehet ezért de nekem éppen a foci meg Gaudi jut eszembe:)

Lacás írta...

Baromi jok a kepek Imi,oriasi elmeny lehetett!!!!

Hatha Barcelona, akkor nalam csak a foci all elso helyen!Dehat kinek mi jut eszebe mirol..

Tsutsunak igaza van, ez a csapat az ujkori futball legjobbja, szinte legyozhetetlenek.
Eppen ezert is orulok annak, ha neha legyozik oket, igy peldaul a Chelsea gyozelmenek tavaly.
De vicc, hogy jopar eve, amikor a Chelsea volt talan a legjobb csapat Europaban, akkor az osszecsapasokon rendre a Barcanak szurkoltam.:)

Imi, mennyi is lett amugy az eredmeny???Meg, hogy-hogy nem Madridba mentel??
Ugy hallottam az a varos se gyenge.

Lacás írta...

Baromi jok a kepek Imi,oriasi elmeny lehetett!!!!

Hatha Barcelona, akkor nalam csak a foci all elso helyen!Dehat kinek mi jut eszebe mirol..

Tsutsunak igaza van, ez a csapat az ujkori futball legjobbja, szinte legyozhetetlenek.
Eppen ezert is orulok annak, ha neha legyozik oket, igy peldaul a Chelsea gyozelmenek tavaly.
De vicc, hogy jopar eve, amikor a Chelsea volt talan a legjobb csapat Europaban, akkor az osszecsapasokon rendre a Barcanak szurkoltam.:)

Imi, mennyi is lett amugy az eredmeny???Meg, hogy-hogy nem Madridba mentel??
Ugy hallottam az a varos se gyenge.

Pitti írta...

Mi a p.csát csinált a csapat a Cápák ellen?
Úgy látszik mégis ki kellett volna mennem szurkolni.

Hermann írta...

Gyakoroltuk a helyzet kihagyást és jelentem elég jól ment.

Tsutsu írta...

Ki fog jönni pénteken a Loki meccsre?

Frank Klopas írta...

Én nem tok

Lacás írta...

Amugy tudjatok, hogy miben volt az igazi Jamon Serrano?:)

Lacás írta...

Amugy tudjatok, hogy miben volt az igazi Jamon Serrano?:)

Pitti írta...

Mi az hogy igazi?
Nem Bud Spencer játszotta el az egyik filmben?

Petya írta...

nekem is rögtön eszembe jutott a pocakos, visszeres, rozsdás izomzatú Jamon Serrano. azóta se tudom az milyen sport volt amit játszottak. biztos vmi kubai :)

Pitti írta...

biztos ball-ra végződik :-)

Hermann írta...

Én akarok menni meccsre de csak holnap este dől el hogy tudok e.

Frank Klopas írta...

Imi: amúgy meghoztad a kedvem Barcelonához! :)

Ja, csütörtökön lesz az Úszó erőd!

Lacás írta...

Bizony-bizony o az elnyuhetetlen,a verhetetlen, az eltiporhatatlan Jamon Serrano!:)
Mikor Bud Spencer a gyoztes zsuga utan kinez a kozonsegre, hat akkor egyszeruen meghalok a rohogestol.

De a legnagyobb hahotazasom igazabol akkor volt, amikor Bohm bacsit eloszor lattam.Nagyzet mar evek ota ugy hivtatok, de nekem fogalmam se volt, hogy miert.Veletlen egyszer pont odakapcsoltam, hat akkor elszabadult a pokol:)

A jatek neveben biztos van valami ball, de en meg abban se vagyok biztos, hogy letezik:)

Lacás írta...

Bizony-bizony o az elnyuhetetlen,a verhetetlen, az eltiporhatatlan Jamon Serrano!:)
Mikor Bud Spencer a gyoztes zsuga utan kinez a kozonsegre, hat akkor egyszeruen meghalok a rohogestol.

De a legnagyobb hahotazasom igazabol akkor volt, amikor Bohm bacsit eloszor lattam.Nagyzet mar evek ota ugy hivtatok, de nekem fogalmam se volt, hogy miert.Veletlen egyszer pont odakapcsoltam, hat akkor elszabadult a pokol:)

A jatek neveben biztos van valami ball, de en meg abban se vagyok biztos, hogy letezik:)

Petya írta...

akkor ezennel lerántom a leplet a baszk pelotáról:

http://sportgeza.hu/sport/sportiskola/2008/12/10/mi_az_a_baszk_pelota_/

http://en.wikipedia.org/wiki/Basque_pelota

és igazatok volt, a pelota ténlyeg labdát jelent spanyolul :)

bajigál írta...

Csabi, hát nekem is megjött a kedvem Barcelonához! :-)

Már ettől a bő 3 naptól szétestem úgy, hogy novemberben mentünk. Kurva jó lehet mondjuk egy hét, szeptemberben, vagy május-júniusban úgy, hogy mindenre jut jobban idő, kis buli, strand, kirándulás Barca mellett, ilyesmikre nem annyira jutott idő. Jövőre már gondolkodom a visszatérésen...:-) (júli-aug. érzésre túl meleg lehet, PCS-ék voltak akkortájt, meg Jánosék valahogy nyár végén)

P.Cs. írta...

Mi október végén voltunk, nem nyáron (akkor Jánosék mentek). De még térdig meg tudtam mártózni a tengerben. A környéken is vannak látnivalók, pl. Montserrat (1 napos progi, de nagyon megéri).

Ja, asszem még nem is gratuláltam mini Kovácspéhez, úgyhogy sok boldogságot Nektek!

bajigál írta...

Amúgy 3-1 lett a meccs amit kint néztünk, 1-1re még feljött a Zaragoza, de utána "sétálva" behúzta a Barca. Kicsit lehangoló is volt... :-)
Meg ilyen egyszerűnek tűnő gólokat rúrtak, az volt a benyomásom, mármint pedrot kiugrattják, lefutja a védőket, mindenki rohan vissza, ő meg visszagurítja a 16osra, Messi érkezik természetesen, lekezeli, körülötte senki, elpasszolja a hosszúra, gól... :-/
Közben egész meccsen unottan sétált 5 méteres lesen, kis túlzással.
Azért mentünk ide, mert egy pesti ismerős ment ide, aztán feldobta h mehetnénk mi is vele, talált szállást, repjegy olcsó volt (15e), aztán pikk-pakk már ott is voltunk. :-)
Mondjuk állítólag Madrid is faxa, azt is meg kéne nézni, meg persze egy Real meccset. Ahol nyilván sokkal szebb gólokat látnánk, CR7 28ról beb*ssza a hosszúba :o)

P.Cs. írta...

Csakis az Atletico!!!
http://d3ds4oy7g1wrqq.cloudfront.net/td/myfiles/Ferrari%20Torrente%202.jpg

Petya írta...

köszi PCS!

Tsutsu írta...

http://www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/fifa-messi-c-ronaldo-ibra-falcao-csatarjeloltek-az-ev-csapataba-2195989

vicces a kép:)

Tsutsu írta...

Nagyon fasza volt elázni:(:)

1. Mészáros miatt volt az első gól után a nagy csapatszellem.
2. Egyértelmű les volt, nem tudom a partjelző miért várt annyit.
3. Azért a Kaposvár gólja..enyhén fogalmazva is védhető volt szerintem - bármennyire volt pontos.

Hermann írta...

Lacás a mai meccsen Tsutsu olyan gólt lőtt hogy kicsordult volna a szemedből a könny ha látod! Az ötösön belül megesernyőzte a védőt majd kapus mellett higgadtan a kapu közepébe továbbított. Csak tanultunk tőled valamit a haverfocikon :)

Lacás írta...

Orulok Herr, hogy legalabb ennyit tanultatok tolem haverfocikon:)
Most a konnyem helyett inkabb a nyalam csordult ki, mikozben csinaltam a zoldborsofozeleket,melle tukortojas.
Mostanaban inkabb konnyebben etkezek,mert kicsit eleg a nehez, csipos kajakbol!:)

Voltam eloszor fogat tometni.140 dollar volt, ami azert itteni mercevel nem volt a vilagvege.
A cukorfogyasztasom elegge leredukaltam,meg a csokisfankot is kilottem,pedig az legendasan nagy kedvencem volt.

Peti, a kicsi nem sir meg ejszakankent,ugye?

Tsutsu írta...

És ha láttad volna a támadást is..a Tompor Joker játékát idézte:) Egyérintőben vittük fel, de többnyire azt is lepattanás nélkül:)

Dzsonasz írta...

láttam egy filmet: Shame
van benne egy jelenet, amiről azonnal te jutottál eszembe Laci. bulizási/csajozási témában

Petya írta...

nem, Laci, már nem sír :)

Tsutsu írta...

MEgnéztük a Felhő atlaszt és megmondom őszintén kicsit másra számítottam, mindenképpen mozgalmasabbra. Ma viszont már eljutottam abba a stádiumba, hogy várom hogy újra megnézzem és pár dolgot a helyére tegyek - lehet kissé lassú a felfogásom :)

Lacás írta...

Csaknem az a Tompor Joker, amelyik meg sosem jart Bjerringbroban?:)
Brahibol elmehetne a volt csapat Bjerringbroba, igy meg lehetne valtoztatni a blog nevet!:)

Orulok, hogy nem sir a kicsi,karikas szemmel melozni nem lehet olyan vicces.Kemeny gyerek lesz belole, majd meglatod!

Biztos jo a film Dzson, de nem tudom megigerni, hogy megnezem.
Az emberi szazlabu es az oreg Puty Tang utan valahogy ugy erzem eltero az izlesunk filmben.:)
De a jelenetben biztos nagyot benazott a gyerek:)

Mi az a Felho Atlasz??

Lacás írta...

Csaknem az a Tompor Joker, amelyik meg sosem jart Bjerringbroban?:)
Brahibol elmehetne a volt csapat Bjerringbroba, igy meg lehetne valtoztatni a blog nevet!:)

Orulok, hogy nem sir a kicsi,karikas szemmel melozni nem lehet olyan vicces.Kemeny gyerek lesz belole, majd meglatod!

Biztos jo a film Dzson, de nem tudom megigerni, hogy megnezem.
Az emberi szazlabu es az oreg Puty Tang utan valahogy ugy erzem eltero az izlesunk filmben.:)
De a jelenetben biztos nagyot benazott a gyerek:)

Mi az a Felho Atlasz??

Hermann írta...

Lacás én nem láttal az Emberi százlábút de a Shame-t igen és szerintem tetszene neked. Nem egy Puty Tang az biztos ha megnézed rádöbbensz hogy bizony Dzoni bácsi is meg tudott komolyodni :)

A Felhőatlasz=Cloud Atlas és bizony egy olyan film hogy egy óra után azt se tudod hogy mi van a film vége után meg ott motoszkál a gondolat hogy ezt meg kell még nézni vagy kétszer hogy minden apró részletre oda tudj figyelni és teljesen összeálljon a kép. Szóval neked való!

Tsutsu írta...

Nekem van olyan kollégám aki azt mondta, hogy a film után azt mondta, hogy ez mekkora egy sza*, de utána másnap egész nap a film járt a fejében, és rájött, hogy nem is volt rossz:)

csabinnyó írta...

nem sír, hanem bőg :)

Petya írta...

folyamatosan :)))

csabinnyó írta...

Ó, azok a csodálatos hónapok! ;)

Tsutsu írta...

Kiállítva: Kulcsár T. (a partjelző megsértéséért) a 42., Pölöskey P. (a játékvezető megsértéséért) a 77. percben

Tsutsu írta...

Csaba, mi lenne ha mint a másik Aranylabdánál te is megszellőztetnél pár jelöltet a lehetséges győztesek közül? Legyen mondjuk 5 és akkor mindenki találgathatna:) Úgy gondolom kinnt már nem nagyon lesz foci, de teremben is kicsi az esély, ha lesz még 1 az sem befolyásol már sokat. Mit szólsz?:)

csabinnyó írta...

Csucsu, ne is reménykedj, te maximum a Puskás-díjra pályázhatsz :P


kisapuka Peti, írtam mailt :)

Tsutsu írta...

Én eddig mindig messze voltam,, így azzal is beérném:)