2008. február 6., szerda

Viborgi képek + Az első februári történések

Egy "művészi" kép
A polgármester háza (Természetesen A6-ossal)
Sirályok itt is vannak
Meg hülyegyerekek is
Autót ritkán mosnak
Ide költözött a Bélapátfalvi Cementgyár
Helyi Járatú Autóbusz
Férfikiállítás
Viborg egyik tere
Viborg egyik utcája


Sziasztok Gyerekek és Felnőttek!

Ma szerencsére elmaradt a régóta várt tánc, ezért van időnk, hogy irjunk nektek. Nem is tudom, legutóbb mikor jelentkeztünk blogbejegyzéssel, de azóta sok idő telhetett el, mivel megint sikerült összehozni több mint 20 bejegyzést (aminek a felét valami Petike nevű idióta irta..).
Csütörtökön a szokásos, reggel Deadline, amin a dán társadalomról és a dán jóléti rendszer sajátosságairól tanultunk, valamint (mivel itt újságírást is oktatnak) megtanultuk hogy kell szerkesztői levelet irni, kiváncsi vagyok, hogy hogy sikerülnek majd a házifeladataink. Délután az óra keretében megnéztük a Baenken (the Bench) cimű filmet, ami koppenhágai hajléktalanokról szól, akik megjegyzem úgy hajléktalanok, hogy csak nappal alszanak az utcán, este hazamennek a két-háromszobás lakásukba ahol nagy magányukban és az óriási tér depresszálásában folytatják tovább a Dániában különben utcán is engedélyezett és társadalmilag támogatott italozást. Persze a főszereplő csávó, aki mellé egész véletlen odaköltözik a 15 éve elhagyott lánya, ugyanúgy keveri a vodkanarancsot mint Judit néni az Ibolyában, szóval ennyiben nincs különbség Dánia és Magyarország között. Utána voltunk megint (ahogy kedves Nővérem hívja) botsáskaharcon, kétszer véletlenül nagyon fejbe vágtam magam, de aztán szerencsére estére kicsit bekábitottuk magunkat, úgyhogy később már nem fájt. A buli nem volt nagy szám, ittunk pár sört aztán mindenki ment aludni, ja ami esetleg számotokra furcsa lehet (és bevallom számomra is az volt) hogy gyereknek kellett beöltözni. Ebből aztán nagy viccelődések lettek, fényképek is vannak, de nem biztos, hogy ti azokat akarjátok látni. Pénteken megint szokásos órák (Deadline, angol) aztán a buli keretében először bementünk a ”városba”, majdnem voltunk diszkóban, melynek ”Walk’in” volt a neve, csak kiderült hogy gay society party van 17-18 évesekkel, úgyhogy inkább mentünk a kocsmába, de ezt majd később, most átadom Andreának mert én megyek Triatlonra. Ja csak még annyit, hogy a deadline órán megnéztük Dzsudszi Ajax elleni gólját, és még a tanár úr is megdicsérte a lövést..

Sziasztok puszi puszi nyünyünyü! Andi vagyok, méhecske! :)))))))))))))))

Na, ez is Petya volt, most vettem át! :) Most jöttem be, mert kávét és teát kellett főznöm, ez a heti „kitchen duty”-m. Szóval, Peti a kocsmánál fejezte be, majd biztos folytatja, én csak annyit tudok arról a helyről, hogy csináltak benne egy 39 nm-es részt, mert 40 nm alatt lehet dohányozni a kocsmákban. Ennek köszönhetően elég büdösek voltak a ruhái. Nekem azt mondta, hogy csajok nem is voltak, csak 4-5, és azok is 85 kg felettiek voltak… :)
Amúgy sajnos már csak ritkán csocsózunk, mert a fiúkkal senki sem játszik, mert túl jók, én meg még tanuló fázisban vagyok, de ellenem sem állnak ki. Félnek :) A ma esti programot még nem tudjuk, mert sajnos (egyesek örömére:) a tánc elmarad.
A hétvége elég családias hangulatban telt, mert a dánok nagy része valami tini fiúbanda koncertjére utazott, a többiek meg hazamentek. Csak a külföldiek maradtak itt, és a lengyelek meg a lettek nagyon leitták magukat, és úgy gondolták az nem akadály az autó vezetésben (nem hallottak még Rolandról…) Lényeg, hogy a sofőr csak mérsékelten volt berúgva a többiekhez képest, és velük volt egy dán srác is, aki büszkén állítja, hogy komoly alvilági kapcsolatai vannak, és bármikor szerez a srácoknak ukrán örömlányokat. Még senki sem élt a lehetőséggel, nem is értem miért nem :) Szóval pechükre megállították őket a civil ruhás rendőrök. A sofőrt meg is szondáztatták, de miután a dán srác beszélt valamit a rendőrökkel, „ejnye-bejnye, mostmár ideje hazamenni”-vel elengedték őket.
Mi ezt csak másnap hallottuk a reggelinél.
Vasárnapra kitaláltuk Zituskával, hogy milyen jó lenne kirándulni egyet, mert már kezdtük bezárva érezni magunkat. Rajtunk kívül senki sem lelkesedett az ötletért, mert ugyan sütött a nap, de erős szél fújt, szombatom meg hó is esett, ami komolyan úgy nézett ki, mintha apró hungaroceldarabok esnének az égből. De azért eljöttek a fiúk is, meg a cseh srác (Jirka) és Eszter is. Szép időnk volt, odafele költségcsökkentés céljából nem vettünk vonatjegyet, mondván, hogy Viborg úgyis a 2. megálló, és sosem jön a kalauz. Bevallom én kicsit izgultam, de tényleg nem jött, így megúsztuk. A város nagyon szép volt, kb 30 ezren lakják, tiszta, aranyos házikók, mindenhol díszkő, van egy híres dóm, meg egy nagy tó, és volt egy kis koripálya, ahol agresszív kisgyerekek élhették ki magukat, mert valami vetélkedőt tartottak, és sorverseny volt, egy felfüggesztett faládát kellett bottal püfölni, mindenki csak egyszer sózhatott rá, és a végén az a csapat nyert, akinek a faládája hamarabb összetört, és kihullottak belőle a cukorkák, nyalókák meg gyümölcsök. Mi is nagyon élveztük kívülről, meg a gyerekek is :) Visszafele már vettünk jegyet a vonatra, és jól tettük, mert jött is a kalauz bácsi, aki minden volt, csak nem kedves. Véletlenül az 1. osztályú kocsiban utaztunk, megjegyzem semmi különbség nincs a másodosztályhoz képest, és elzavart minket, hogy keressünk máshol helyet. Tele volt a vonat, másodosztályú kocsiban nem volt hely, de nem engedett vissza minket, így a két kocsi között utaztunk 32 koronás jegyünkkel. Mondjuk nem volt semmi gond, jól és gyorsan eltelt az idő, csak a bácsi volt az első negatív élményünk, goromba volt, flegma, és csúnya is :)
Hétfőn szokásos módom egész nap sportoltunk, és úsztunk is, és kellett olyan táblával úszni, hogy csak lábtempóval rúgjuk a vizet, és a tanárbácsi úúúgy megdícsért, hogy milyen gyors és szép a lábtempóm, mondtam neki, hogy csak az a kár, hogy nem tudok úszni… Ha nem lett volna a tábla, kapálóztam volna :) Lényeg, hogy mindenki azt szeretné ha megtanulnék úszni, és még egy halvány reménysugár van is rá, lehet, hogy sikerül :) Kedden (tegnap) meg futásóra volt, 15 mp sprint, 15 mp kocogás, ezt 10 percig csináltuk, utána pihi, majd megint 5 perc. Petya nagyon jól bírta, én meg néha sunnyogtam :) , de mindig futottam, csak volt amikor annyira nem gyorsan… Most visszaadom a szót Petinek, mert vége a triatlonnak, és beszélni úgysem bír, inkább írjon! ;) Puszi mindenki
Na vége a triatlonnak az erdőben futottunk bár lehet inkább mocsárnak kellene nevezni, mivel már mióta megjöttünk esik az eső. (Volt is ilyen vetélkedő, ahol megkérdezték hogy szerintünk Dániában hány nap esik az eső egy évben, mi meg 300-at mondtunk, közben meg 120, de az a 120 biztos abban a 150 napban lesz, amikor mi itt vagyunk..) Szóval erdei futás, erdei bicikli, de szerencsére úszni már az uszodában kellett, ha minden igaz itt majd megtanulok gyorsúszni. Különben a tanárnéni nagyon kedves és türelmes, szerintem még Mózsa Lacit is megtanitaná úszni (bár lehet hogy az már neki is sok lenne). Hát a hétköznap nem sörözést nagyon nehéz betartani, többnyire nem is tartjuk be, csak ha netán annyira fáradtak vagyunk hogy nem megyünk le a boltba, bár ilyenkor mindig van egy két jóbarát, aki kisegit minket.
Sok sikert mindenkinek az diplomamunkairáshoz, aki szenved hogy milyen nehéz gondoljon arra, hogy Macska még dolgozik is mellette, bár én mindig azt mondom, hogy még mindig jobb mint az a 3 hét amit az ember az államvizsgára tanul (csakhogy lelkesitselek benneteket egy kicsit). Azért a bulikról ne feledkezzetek meg, ha hazamegyünk veszek egy gitárt, és majd olyan tábortűz-rokkosan eljátszom nektek majd mindenféle dán gyermekdalocskát, amiket most olyan nagy hévvel tanulok, aztán meglátjuk, hogy csúszik-e majd hozzá a sör.

Sok puszi, Hajrá Loki!






17 megjegyzés:

Petya írta...

Lászlónak teljesen igaza van, ezért mostantól összevonjuk a megjegyzéseket és a képeket, rendben?

öreg írta...

NA végre! már kinőt a szakálam, mert megfogadtam, hogy addig nem borotválkozom, amig nincs új bejegyzés. Köszöi, hogy megmentettek a homeless figurától.
Amugy meg jó a szöveg. Andi tanulj meg uszni, mert nem megyünk addig a tengerhez!
Na, csá!

Petya írta...

drága Apa, én mindig mondtam neked, hogy szerintem neked nagyon jól áll a szakáll, úgyhogy ha csak ezen múlik, akkor egy hónapig nem jelentkezünk :)

Na, csá! :)

Ami mami írta...

Sziasztok!!!!

De jó volt újra olvasni Benneteket!!!
Olyan jót kacagtam, hogy a kolleganőim meg is jegyezték, hogy milyen jól elvagyok.... :)
Legalább Veletek történik valami...
Itthon velünk semmi különös nincs, dolgozunk, és kb ennyi... Még Apát sem láttam mostanában túl gyakran, de nekem nem rémlik, hogy szakálla lenne... :)))
Bár biztos csak én nem figyeltem eléggé... :)
Mondtam én, hogy a majorette, nem Neked való Öcsikém!!! :)

Andi, Neked meg sok sikert az úszáshoz... Hidd el, hasznos lesz!!!:)
Sok-sok puszi Nektek!!!

Lacás írta...

Halihooo!!!!Na végre, tök jó!!!Andi:legalább olyan jókat írsz, mint Peti:).
A blogról:nekem nagyon tetszik a blog, mindenki nagyon viccesen fogja fel, jó a humor, szóval király!!
Magamról:tekintettel kissé másnapos állapotomra, arra az elhatározásra jutottam, hogy ma nem írok diplomamunkát!!Nagyon nehéz, és komoly döntés volt ez, de végül kezeltem valahogy:)
Peti, látom nem tudom mi volt 5 éve, Nagycsé se tudta.Elárulom:megépítettük Buksit, a közgáz hóemberét,amit egy szemét jogász lehógolyozott...
Rólatok:hiányoztok!!Tényleg sokat esik az eső??Mikor én voltam Olaszországban,vagy 2szer, ha esett:).Peti:always look on the bright side of life!!
Tegnap néztem a válogatottat, sajnos...Borzalmas volt, erre nem is fecsérelek szavakat inkább.
Andi:mondjad Petinek,hogy annak ellenére, ha nincs táncóra gyakorolhattok,hogy minél többet fejlődjetek.Ez olyan, mint a foci:az igazi profik edzés után is maradnak gyúrni, meg futni!!!!:)
Nagycsé már nagyon várja a legénybúcsút,szerintem akár még meg is szervezné.Bizd oda neki Peti:)Szóval jönnek az esküvők,tök jó!!De azért tudom, hogy ennek ellenére az alapvetően komolytalan természet nem fog kihalni a bandából:)Sziasztok!!!!Lacás

Ami mami írta...

Nagyon jók a képek!!! Jó látni, hogy mennyire jó a hangulat, és hogy jól érzitek magatokat!!!

Petya? Az mi amikor olyan csúnyán felemelted a középső ujjad??? :)))

És Zitának miért olyan kék a foga az egyik képen, amikor Veled van lefényképezve???
És miért van minden képen valami itóka (nem víz!!!) a kezetekben????
:))))

Tsutsu írta...

László biztosan meg fog hatódni ha átadom az üzenetedet, hogy igazat adsz neki:)

Velem megint nincs semmi érdekes: Szász Tibi azt mondta hogy nem jó ami irtam (20oldal): sem a tartalom ,sem a szerkezet.Kissé ideges lettem tőle,de mára már átléptem arra a szintre, hogy csakazértisolyandogátírokhogynetudjavisszaadnilegközelebb.Ettől függetlenül megint a ti blogotokat olvasgatom:)

Bevallom én is régen borotválkoztam, de igazából a lustaság miatt és nem amiatt hogy nem írtatok. De tény ami tény: elég sokat kellett várni!!:)
A mostani írásotok is nagyon teszett, és a képek is:)

Ha kész van a dogával küldöm ki m.laci-t hozzátok, az uszodába!:)

Tsutsu

Petya írta...

szasztok skaccok!

tenyleg olyan rosszul jatszott a valogatott tegnapelott? Judit neni szerint Dzsudzsak kicsit (nagyon) nagykepuen jatszott. a legenybucsut inkabb Macskara biznam ha lehet es nem Nagycsere, mert nem biztos hogy akarok mindenfele "szinesznocsket" a filmszakmabol :))

amugy mi van Nagycsevel? tudtok rola valamit? mert en utoljara akkor hallottam rola mikor felhivott a repterre menet.

tegnap volt a magyar est majd beszamolunk rola volt prezentacio is, iszonyatra sikerult, csak most mar megint faj a fejem..
m. lacit pedig szeretettel varjuk az uszodaba.

Lacás írta...

Halihalihalihoooo!!!Igen, sajnos most is egy kicsit másnapos vagyok, anyu mérges is volt egy picit.Szóval megünnepeltük Ricsit egy páran:nosztalgiabuli volt,Ibolya-Tornádó-Kikötő...
Ricsivel még egy dalt is költöttünk:"Sárkány vagyok,talán fel sem olvadok, hát nyújtsd fél kezed,olvaszt fel sárkányszívem..."
Nagycsével minden rendben:ő is megkérte Orsi kezét, de az esküvő odébb lesz.Szóval mostmár ő is felnőtt a feladathoz:)
Peti:most, hogy ennyit sportolsz mindenki elvárja,hogy ironmankét gyere haza.Azaz, legyen olyan kockahasad mint nekem,olyan mellizmod mint Diegónak és olyan bicepszed mint Esmeraldanak(nem a sorozatbeliről van szó).
A diplomamunkát ma is bojkottáltam, nem lesz ez így jó,dehát ez van....Aki ilyen fantasztikusan fogalmaz mint én, annak elég 1 hét is a megíráshoz!!!
Andi:mizú nálad?Bírod még Petivel?Szoktál főzni?Volt táncóra?Örülök, hogy te is írsz a blogra, így már jobban átlátom a dolgokat:).De írjatok többet!!!!Minden jót!!!Csak ügyesen!!!!Lacas

Lacás írta...

Megint én!!Még mielőtt félreértés esne, Nagycsé nem jegyezte el Orsit,csak próbáltam felcsalogatni a megjegyzésekhez.Minden jót!!!

Petya írta...

szia lacko, orulok hogy ennyire aktiv vagy (marmint nem a diplomairasban). mar ket het eltelt ugye az edzotaborbol de semmi valtozast nem latok, ugyhogy lehet inkabb olyan mellizmom lesz mint a Popiknak, olyan hasam mint Diegonak, es olyan bicepszem mint a konyvtaros Gabi neninek.. tenyleg, meg mindig olyan kedvesen nevet?
ugy latom Nagycse meg elfelejtette, hogy az egesz blogot miatta meg Janos miatt csinaltam, mert ok rangattak allandoan a fulem, hogy csinaljak. en mindig is a leveliras hive voltam.

Tsutsu írta...

Peti:Az elmúlt 2 hétben Csabáról pontosan annyit tudok amennyit te..és persze nem én tűntem el az emberek szeme elől..:)Az igaz hogy szerdán nem mentem amikor ő szervezett buli félét,de csütörtökön jött Ricsi, és vele még régebben találkoztam.(Ő akkor nem ért rá, ezért elszívta csütörtökről az embereket..:/)Ja és Ricsin meglátszik a sok joghurt-hastájékon..;):)

Jánost meg kell védenem:síelni van..holnap jön haza ha jól tudom..1-2 nap és irni fog!:)

Tsutsu

Hermann írta...

Már alig várom János beszámolóját! :D

öreg írta...

sziasztok! Bocs késésért, de csak most tudtam lefodítani a szlovák dalt. Valami ilyesmi, hogy:
Megállított a rendör, rögtön megbüntetett 300-ra
Te lökött, biztos? Visszakapod ..
Eltértem a témától, én szamár nem tudom az irányt
Te lökött ....
Most reklám filmet forgatok a Ford Sierráért
Te lökött ...
Paraszt, paraszt fát ültetett, virágot és egyéb hülye dolgokat,
Ezért, ezért mi pozsonyi fiuk, öregem sehovás em tudunk lépni
A Polusban veszek dolgokat, amik összejönnek
Te ...
A faluba Boccaciora jönnek majd a lányok
Te...
Körbe forognak körülöttem, nem tudom mit kell csinálni
Te...
Öregen én inkább többet nem megyek arra
Te...

Paraszt, paraszt ..... stb.

Hát valami ilyesmi, de ha ez nem elég, kérjétek meg a cseh fiut Jurkát, majd ő pontosabban megmondja nektek.
Holnap beszélünk.OK.
Puszi.

Lacás írta...

Sziasztok!!Legközelebb azért vegyetek jegyet oda-vissza,nehogy úgy járjatok, mint én olaszban.Azért gondolom a dán rendőrök kedvesebbek,mint az olaszok:).Hermann bejegyzése nagyon tetszett,vajon, hogy szedte így össze a gondolatait?
Küldjétek el a gyereknapos képeket, úgy akarok nevetni egy igazán nagyot:).Laci

Dzsonasz írta...

na cső fiatalok,

ti tényleg nem vicceltek, jó hogy ilyen sokat írtok...
megvolt a sítábor, flash volt, kibaszott jó volt a hó esett 50cm friss míg ott voltunk, úgyhogy volt szűzhavazás is :D
inkább deszkáztam mint buliztam, de ez érthető, imádtam csúszni, de azért lájtos bulik is voltak, egész nap ment a csupi, meg kádár sándor. erről jut eszembe hogy van egy újabb gyöngyszem, amit mindjárt be is linkelek: http://youtube.com/watch?v=rWUASjT-_RU
ha esetleg nem ez lenne, bocs, mert most a suliból írok, itt meg nincs flash player. nyíregyházi főiskola, így kell rákeresni :D
kár hogy mi nem odajárunk, mi? :D
mától én is komolyan veszem a sulit, olvasgatok, bejárkálok jegyet beíratni, meg órákra.
a héten lesz vmikor buli is, szóval minden ok.
majd még otthon írok vmit, mert most nincs meg az ihlet.
jah, hermannak: vasárnap ugye néztük a superbowlt bógyival, mert francia testvéreink is sugározták, és flash volt mert mi pont a nappaliban aludtunk, és így ágyból tudtuk nézni. a félidőnél bealudtunk, mert azér másnap csak boardozás, meg aznap is volt így fáradtak voltunk, de bekapcsolva hagytuk a tvt. és vmi csoda folytán én 3.5 perccel a vége előtt felébredtem, ránézek, látom vezet a pats, és alig van idő, de gondoltam még megnézem a giants driveját hátha... hát mondanom sem kell hogy behugyoztam rajta, kibaszott jó volt, ELI+Plexico iszonyat jók voltak, de nekem Toomer a kedvenc, mikor tegnap hazajöttem bevertem a netre felrakottat, de bealudtam, így ma is azt fogom nézni :D:D:D

ja és egyik nap azt álmodtam hogy faragó ordibál, hogy hihetetlen, kovács sándor meg azt mondja ez a foci, aztán tegnap sajnos kiderült számomra hogy kovács nem is közvetített.

zscs: Dzsonasz

Frank Klopas írta...

Csá Petke én is itt vagyok! Ja, kicsit eltüntem, de mostanában eléggé el vagyok foglalva.. :(

Meg legutóbb írtam egy nagyon-nagyon hosszút, de mielőtt bepostoltam volna ez a szar elszállt, és egy pöppet felidegesített. Most már nagy nehezen túl tettem magam rajta, szal van kedvem írni.

Mondjuk írni eddig is volt kedvem, csak nem volt mit. Én a diploma munkával kicsit el vagyok maradva, de legalább tudom mit fogok írni, itt az egész szöveg a fejemben! :)
Ami most érdekes, az az, hogy holnap reggel megyünk, visszük tesómat Antwerpenbe erazmuszozni. Ha már ott vagyunk akkor meg rokonlátogunk egyet Liegeben. Kb 5 napos kis túra lesz.

Ricsivel sajna nem tudtam találkozni, pedig kiváncsi lettem volna a joghurttól tágított belére!

Ahogy olvasom veletek minden rendbe, most nincs türelmem leírni azt a sok baromságot, amit akkor írtam, amikor elszállt, ezért csak annyit kérdezek: leírnátok, hogy történt a ti kimeneteletek (hol jelentkeztetek/pályáztatok, milyen határidőkkel), meert lehet megjön még valakinek a kedve hozzá a népből!

Na, üdv

Csaba a Nagy