2008. április 3., csütörtök

3 hét roviden

Balázsék megérkeztek Lubeckbe
Århusi utcakép Århusi utcakép
Århusi biciklikép
Den Gamle Byen
A két apró jószág
Régi házak
Régi tó
Szedlák Balázs bulizik :)

Gammel Estrup egyik terme
Andi a hatszoros kiváló traktoros
Ebeltofti elefánt hátulnézetbol
Éhes szájú írek
Andi issza az ingyensort





Sziasztok Kedves Mindnyájan!

Nagyon sok idő telt el azóta, hogy nem irtunk nektek. Nagyon szégyeljük magunkat, de ennek azért több oka is volt, nemcsak a lustaságunk. Egyik legfontosabb tényezője a nemírásnak az volt, hogy otthon voltunk, és személyesen osztottuk meg veletek élményeinket. De mindent csak szép sorjában. Még azzal a kirándulással is tartozunk, amikor az írek jöttek hozzánk, mert az is nagyon jó volt. Megpróbálunk mindent szép sorjában, de előfordulhat, hogy néha bele-belekapunk másba is (olyan lesz ez, mint a reformok). Ja még mielőtt elfelejtem, Nagyzé kedvéért kimoderáltam azt a bizonyos hozzászólást a kémia épületről, úgyhogy most már nyugodtam megmutathatja majd Katinkának..

Szóval Nóriék március 15-én érkeztek hozzánk. Azaz sajnos nem hozzánk, hanem Lübeckbe, ami Hamburghoz közel, tőlünk távol van. Reggel elég korán kellett kelnünk, hogy elmenjünk egy tőlünk elég messze lévő helyre, aholis az autót béreltük. Eredetileg Balázsék egy kisméretű Peugeot 307-est választottak bérautónak, szerencsére ebből kifogytak, ezért ugyanannyi pénzért adtak nekünk egy Toyota Avensis kombit, amiben pontosan 61 km volt (előző nap hozták el a szalonból), mikor leadtuk már több mint 1200km. Szóval az új autóval vágtunk neki Andival a 400 km-es útnak, melynek egy része a sebbeség korlátozásokat nélkülöző német autópályán keresztül vezetett. Andi nem akart vezetni, úgyhogy Peti volt kénytelen. J Aztán felszedtük őket, aztán visszafeleúton megnéztük Arhust, ami tőlünk 50 kilométerre van, és Dánia második legnagyobb városa (ez a helyi Debrecen). Nagyon sok kulturális program van ott, például Jánosnak üzenjük hogy a hétvégén fellép a Tokyo Hotel. Tavaly volt itt a Metallica, 25000 huf volt a belépő, ami szerintünk nem sok, de a dánok szerint rengeteg.Szóval megnéztük a várost, mindenkinek nagyon tetszett, de mi az iskolával szervezett keretek között holnap is oda megyünk. Sok múzeumot is láttunk (kivülről). Van egy nagyon szép skanzen a város közepén, ezt láthatjátok a képen. Aznap este buliztunk még egyet, volt Jameson meg Guiness, sok csocsó meg billiárd, úgyhogy nagyon ”fless” volt. Másnap nehéz volt felkelni, Andi nekem ágyba hozta a reggelit, és a dologhoz hozzátartozik még hogy Szedlák Balázs alig akart eljönni, mert nagyon beteg volt, végül a whiskey meggyógyította (én mondjuk megmondtam, hogy így lesz.) Vasárnap mentünk a Jylland félsziget keleti részét megnézni, voltunk a Gammel Estrup nevű kastélyban. Itt minden nagyon szépen helyre volt állítva, (Andi és Szedli szerint részben interaktív, szerintem nem – de azért ők mindent megfogdostak…) mindenhova be lehetett menni, és tényleg igen jól nézett ki. Nem messze tőle volt egy traktormúzeum, volt eredeti Ford T-modell (amit most láttunk először) és egy kiállítás az elmúlt pár évezred mezőgazdaságáról. Voltunk a tengerparton is, láttunk kelta köveket, és a Jütland nevű óriási vitorláshajót. Megnéztük Ebeltoft 500 éves belvárosát, aztán jöttünk haza, és kidöltünk, olyan fáradtak voltunk. Hétfőn megnéztük még a kis falut, aztán az írek mentek is haza, mert a gép délben indult. Kicsit rövid volt ez a pár nap, meg főleg nem elég arra, hogy megmutassuk nekik Dániát, de azért egy kicsit megismerhették például a dán gyerekek bulizási szokásait (bár ahogy utólag kiderült, aznap elég ”lájtos” buli volt).

Kedd éjszaka már indultunk is haza Hozzátok. Az utat szerintem mindenkinek elmeséltük, azért megemlítenénk itt is, hogy röpke 21 óra alatt hazaértünk, viszont az SAS volt olyan gáláns, hogy még a visszafele utat is kifizette egy kis tévedés miatt. Ennek köszönhető hogy aztán a kocsmában annyira szórtuk a pénzt! Otthon sok mindent csináltunk, ettünk, ittunk, buliztunk, ástunk, aludtunk, vetettünk, ittunk, Nagymamáztunk, majdnem mentünk szinházba, ettünk, locsolkodtunk, fára másztunk, Nagypapáztunk, bujócskáztunk, tetriszeztünk, sőt, még Gazdálkodj Okosant! is játszottunk.. Nagyon jól éreztük magunkat, jó volt egy kicsit a családdal lenni, meg a barátokkal (akik ráértek). Ilyenkor az ember újból rájön arra, hogy mi is az, ami igazán fontos az életben. Pénze és hatalma bárkinek lehet, de szerető családja és gondoskodó barátai csak az arra érdemeseknek juthat. Ezt ne felejtsétek el, bármerre is visz az utatok, bármerre is szór benneteket a szél a nagyvilágban! És mikor szomorúak vagytok, gondoljatok Durica öngóljára! J

Mióta hazajöttünk sok minden nem történt. Mindenki nagyon örült nekünk, és nagyon sokan modták, hogy milyen jó hogy visszajöttünk. Hiába, ezek a dánok nagyon udvarias népség.. Nélkülünk amúgy tényleg nem sok dolog történt, hacsak az nem, hogy egyesek halálrészegen meztelenül körbefutották az iskolát, míg mások eközben félmeztelenül táncoltak. A futók csak fiúk voltak, a táncosok lányok is. De rendes volt a felügyelő tanár, mert úgy döntött, hogy nem látott semmit.. Kedden volt egy kis sport, aztán dán óra lett volna, de elmaradt mert mennünk kellett szurkolni a röplabdásoknak, nagyon vicces volt, az egyik csapat nyuszinak volt öltözve, úgy röpiztek. Tegnap kellett nekem lefutnom hetedmagammal az 1/10-ed Ironmant, nagyon csalódott voltam, mert 8-ból a hatodik lettem, 1:24:58 alatt sikerült teljesíteni, az első helyezett srác 12 percet vert rám. Ez a rossz eredmény most arra sarkall, hogy mégjobban odategyem majd magam a triatlon edzéseken, meg amúgy is néha el kell járnunk futni, mert ez nem elég. Andi szerencsére partner ebben, néha alig tudom kirángatni az edzőteremből.. Holnap megyünk Arhusba, délelőtt várost nézünk mégegyszer meg megyünk 3 múzeumba, délután pedig az Event Makingesek szerveztek egy bulit, aminek keretében Andi hippinek fog beöltözni, én pedig punknak.. Ha minden igaz a hajam piros lesz. Andi már rajzolt nekem Anarchiás polót, úgyhogy minden adva lesz. Az egész esemény az előitélet és tolerancia jegyében szerveződik, ezért szerintünk az iskola majd elég jól próbára teszi majd az ”utca emberét”. Lesz többek között transzvesztita, imós, meg hip-hopper is. Lesznek koncertek meg sör-virsli, úgyhogy vicces lesz (reméljük). Szombaton pedig a családok és a barátok jönnek látogatni minket. Ja, Mészáros László pedig hazamegy, mert a Magyar Rendőrség behívta. Nagyon titokzatoskodik, reméljük nem valami büntetőügy.. J

Még egyszer bocsánat, hogy csak most jelentkeztünk, de nagyon elszaladt alólunk a magas ló. Sok puszi és kézfogás, pacsi és ölelés, Hajrá Loki, Hajrá Durica!






17 megjegyzés:

balu írta...

Biztos nem mondok senkinek se újat, de Durica azóta az NBIII-ban ontaná a gólokat, mert lerakták a fiókcsapatba. Azért csak ontaná, mert megsértődött és hazament. Ja amúgy amit az öngólos poén előtt írtál azzal teljesen egyetértek (mi külföldön élő magyarok amúgy is tartsunk össze), a vicc pedig nem csak megmosolyogtatott, mint a haonos poénok. Nagyon tetszett főleg, hogy rólunk is szólt. :) A SAS-os repülősstory amúgy majd minket is érdekel bővebben. Plusz Szedlák végül marad Írországban, otthagyta a Londist és az első elküldött Cv-jével talált irodai melót. Majd még hozzászólok, ha egyéb is eszembe jut.

csabinnyó írta...

hehe, megelöztem az "Öreget" :)

jah és leadtam a dipeszt (ha kell vkinek pdf-ben, szóljon:))!!! most már csak 2x 12 oldalt kell beadni 2 tárgyból :S

no mind1, jövő héten megyünk a....(CSucsu, most ne figyelj! :)) ...az Allianz arenaba, meg egyéb helyekre, és jön "Mahinál" is :P Amúgy vettünk biciklit Szandival, úgyh mostmár ő is fog velem kerekezni (remélem). Jah és tegnap nyertünk a városiba, pedig szar voltam, és büntetésből most lila a bokám :)
no jók legyetek, mint eddig! ne tanuljatok, csak ismerkedjetek a helyi szokásokkal ˇˇ
ui.: jók a képek (erről jut eszembe, majd szólj rám Peti a pdf-ek miatt)

öreg írta...

Nagy dolog megelőzni a beteg, sánta öreget! De azért gratula!
Jók a képek és jó volt veletek lenni egy kicsit. Peti a gépnek "stop error" baja van, minden bekapcsolás után újraindítja magát, de aztán lehet vele dlgozni, mert már nem áll le.
A diplomázóknak gratulálok a beadáshoz, már aki beadta. Remélem mindnki megtette, irgum-burgum.

NA legyetek jók, sok puszi.

Dzsonasz írta...

én ma adtam le, elég kemény volt, még ma is dolgoztam rajta, 10:40 kor még sem a 2 oldal sem az info fájl, se a cd nem volt meg, ja és ki se volt nyomtatva. ettől függetlenül 11:58kor hajdu anita irodájában voltam az egész pekidzsel. mondanom sem kell, hogy ilyen kapkodás mellett valószínűleg van benne kis millió helyesírási hiba, meg stilisztikai amire még béla is felhívta a figyelmemet. de időmből arra futotta hogy egyszer átolvastam, akkor találtam benne vagy 30at. volt pl. ilyen, hogy végrahalyt!!! na de leszarom, lényeg hogy le van adva, oszt csoki. lehetett volna jobb is, de azt mondta béla hogy annyira nem szar...
meg igazából egy két helyesírási hiba kiküszöbölése végett kár lett volna kihagyni a keddi klinikás bulit :DDDDDDD
Aarhus mekkora? mármint lakosságilag?
az SAS es storyt én sem vágom, ez idefele vagy visszafele volt?
holnap buli, aki olvassa és van kedve jönni, vagy legalább 1-2sör az szóljon :D
na jók legyetek, meg aztán hajrá a sportban. :)

ciao

Tsutsu írta...

pekidzs..:):)

Örülök, hogy írtatok, annál kevésbé, hogy csak egyszer tudtunk találkozni..:(

Ha jól sejtem már csak Imi nem adta le a dogát, ugye?

Én ma voltam (újra) a NI-nél - jövő héten lsz eredmény - mondjuk 1 évig gyakornoki,de azért az sem rossz, ha utána maradhatok ott, "teljes emberként" is.

Tsutsu

Ami mami írta...

Sziasztok Utazók!!

Tényleg jó volt, hogy itthon voltatok, jöhetnétek gyakrabban...;)!!!

Jó a képek, és a beszámoló is, ez az, amit a vonaton írtatok??? :)

Nagyon gartulálok mindenkinek aki végre leadta a diplomadolgozatát!!! Azt ugye tudjátok, hogy ennél már csak rosszabb lesz????

Petya, vigyázzatok magatokra, és gondoljatok néha ránk is, ígérem mi is fogunk!!! Tudod, már csak két hét, és repülünk!!!! :DDD

Lacás írta...

Most egy kicsit én is elfáradtam a héten, jól esik pihizni!!!!Talán csak az én dipeszleadásom nincs jóváhagyva, de legalább izgalmas lesz a vége:).Amúgy Fekete Gabinak mondtam:"ha megbuktatsz, kicsinállak!!!"Tegnap sportnap volt,tesióra Bésszel,aztán volt városi+egytemi bajnoki is, szóval mi sem panaszkodhatunk.Ráadásul egész jók voltunk.
A vetélkedő tényleg király volt, János még énekelt is a HÖK jóvoltából,na meg Keru dúrván limbózik.Fati berugott 3 bivalytól, és az ő csapata vicces is volt.A nyereményből mindenki Whiskey-kolát ivott,ami kicsit furán nézett ki Tamás(Szörnyű) és Keru kezében.
Az április a végzősök hónapja, szóval mindenben próbálok majd részt venni,remélem sikeresen.
Peti:nagyon rendes vagy, hogy azt a bizonyos Nagyzés üzenetet levetted, mert így most már mindenki nyugodtan olvashatja a blogot:)
Most meg a tengeri fuvarozásból a milliomodik felsorolást nézem,ami gáz,nem köt le!!!
u.i. Durica jön a Lokiba:)Szerintem elbukom a sört:(
Minden jót Andi:)

Petya írta...

Sziasztok Mindenkik!

Durica szerintem par evre beirta magat a magyar futball nagyjai közé. Kár lenne érte, hogyha itt hagyta volna szép kis országunkat.

A SAS-s sztori annyi - János vazzeg neked legalább 3-szor elmondtam - hogy kaptunk 500 eurot azért, hogy nem egyböl Magyarországra, hanem elöbb Amsterdamba és utána Ferihegyre repültünk. Tettük mindezt azért mert nem volt elég hely a gépen és szépen kértek minket és különben is ha ingyen van a pénz annak mindig örülünk.
Erröl jutott eszembe (illetve tegnap Andi mondta) hogy elfelejtettük leirni az idefele úton történt vicces dolgot, tudniillik hogy 36kg volt a csomagunk (kettönknek együtt volt ugyanis 1 böröndünk), és a kis Malévos srác kitalált egy új szabályt: csak 32 kg lehet a "pekidzs". Szerencsére pár perccel azelött Andi vett egy Shape magazint amihez adtak egy nesszeszert, amibe beleraktunk két Jägermeistert meg három sört, és feladtuk poggyászként. Gondoljátok mennyire röhögtek a poggyászosemberek, a világ legkisebb böröndjén. Lényeg hogy csak egy sör tört össze, a vadászok sértetlenek maradtak.
Ma Århusban voltunk (223 ezer lakos), délelött két múzeumban, délután pedig azon az Eventen amiröl meséltünk. Azt leszámítva, hogy rohadt hideg volt és a hajléktalanokon kívül akik az általunk eldobált sörösdobozokat gyüjtötték senki nem volt ott, nagyon jól sikerült. Kicsit olyan volt mint egy közgázhétvége, ahová senki nem ment el és 6-an pogóztunk a Nitrora.. A múzeumok nagyon érdekesek voltak, és nem biztos hogy ennyik kifizettünk volna, ha nem lett volna kötelezö, de tényleg jó volt.
Csabi milyen biciklit vettél? Apa, Gabi kicserélte már a memóriát?
Na megyek eszek egy kis piros aranyas kolbaszos kenyeret, ugyanis sajnos :) lemaradtunk a helyi vacsoráról.
Ja és szavazzatok, mert kiváncsi vagyok a véleményetekre! Mózsanak meg mutassatok meg, hogy hogy kell szavazni! Nagyzének meg mondjátok meg hogy most már irhat! Ès röhögjetek Hermannon, akinek most kell irnia a szakdolit! Hehe...
Sok puszi.

csabinnyó írta...

szasztok!
ma vetettem borsót meg babot az esőben, úgyh biztos hamar ki fog nőni :))
amúgy ismét gány idő van itt, úgyh szereznem kell az akciós hervis-es (első teleszkópos, shimano váltós szimpla járgány) bicajomra sárhányót...
amúgy semmi extra itthon, lehetne készülni a hétfői prezentációra, csak már belefáradtam a tanulásba :P
jók legyetek, Andi is jelentkezzen!

Andrea írta...

Sziasztok! :)

Csabi csak miattad irok most. :) Most lett vége a ma esti hatalmas bulinak. Azért gépelek néha félre mert ittam egy-két Jégert.. Ma egész nap csak fitnesszeltünk meg tornáztunk, aztán ettünk, majd később aludtunk, utána sétáltunk az erdőben, mert itt süt a nap, csak hideg van. Aki szerint ez semmittevés, az csinálja utánunk, és rájön, hogy mindez milyen fárasztó is tud lenni! :) Ja, nyertem csocsóban, mert Petya egyre bénább és már nem is szeretek vele lenni, mert inkább mással vagyok aki nem szid annyira ha rossz vagyok, pl. Gombi. (ezt kényszer hatására írtam, Petya diktálta)
Sok puszi, Hajrá csajok!

öreg írta...

Sziasztok! Első hírként: a Loki bűnrossz meccsen, bűnrossz játékkal Zsombi goljával (10.perc) győzött a Honvéd ellen és most 3. vagy 4. a tabellán.(Zombi csak egy van, már 7 golnál tart).
Gabi kicserélte a memeóriát, de a gép azt játsza, hogy indúlás után kb 1/2 óra után a kékhalál keretében újraindítja magát (állítólag "stop error", Device driver hiba), majd onnantól kezdve kikapcsolásig normálisan működik, majd kikapcsolás után minden kezdődik előről.
Itthon minden rendben, jól vagyunk, már készülünk a bioborversenyre. Nálatok mi újság van? Ami állítólag tegnap nagyon finom őzpörköltöt főzött, a vendégen csak éjfél után mentek haza.
Jövő héten elkezdem a fizikoterapiát, úgy hogy valszeg ki tudok majd menni értetek, ha komolyan akarjátok.
Anyával elkezdtem angolozni, egész jót tesz nekem is.
Sok puszi. A.

Petya írta...

Zombi csak egy van, Kerekes Zombi csak egy van, Zombi csak egy van, Kerekes Zombi csak egy van!

:)

Rendben Apa, kijöhetsz majd értünk nyugodtan, mert most számoltuk meg és Andinak 8 pár cipöje van itt..
A gépet akkor ne kapcsold ki csak este :) Tegnap egy nagyon jó bulit csaptunk csak kár hogy Lackó nem volt itt, de azt mondta, hogy max pontot kapott a fizikai alkalmaságin, mondjuk nem is vártunk mást. Ma aludtunk, ettünk, megint aludtunk, futottunk, aztán megnéztem a No country for old man-t, és hát mit mondjak, szerintem senki ne hagyja ki, mert eszméletlen jó hangulata van. Holnaptól kezdve nyolcig lehet aludni, mert egy kicsit átvariálták a napirendet, de azért most megyünk lefeküdni mert nagyon elfáradtunk ebben a szép vasárnapban.
Sokszor puszilunk Benneteket!

Lacás írta...

Csütörtökön mennek a tanulmányútra a szerencsése!!!Andi,jó nagy csalás áldozatai lettünk,nem??Na jó,János is kiszorult,de ő úgyis csak Dolycsland miatt ment volna:)
Szóval,ha néhányan nem jelentkeznek majd,akkor az Út miatt lesz:majd Jancsival tartjuk a frontot!!!
Szegény Nagycsének kiment a bokája az egyik meccsen,még gipszről is hallottam,de remélem nem kell.
Holnap Mátyus Csabival prezizünk,amit most else tudnék momdani,szóval inkább felolvasás gyanus lesz!!!Én már úgyse az 5ösért megyek,elmúlt már az az idő:)
Szerdán megyünk bulizni:akinek van kedve jöjjön,akinek nincs az is:)
Amúgy semmi különös,nálatok jobban zajlik az élet,ezért valszeg én is bele fogok vágni ebbe a dán kalandba!!!Figyu:inkább majd E-mailen kerseztül írok, ha tuti,hogy megyek!!
Van most amúgy egy jó dán futballista, Bendtner névre hallgat,már majdnem olyan jó,mint a mi Zombink:)Belőle tényleg csak 11111111ONE:)Hajrá LOki,hajrá Soproni,hajrá mindenki

öreg írta...

Örülök, hogy mindenkinek tetszik Kerekes nevű csodacsatár új beceneve, bár a mai Naplóban látott képe alapján lehet, hogy nem is jár messze a valóságtól, legalábbis amikor játszik és csak a labdára komcentrál.
Nacsá!

Dzsonasz írta...

írjatok már újat,mert túl sokat kell scrollozni...
itthon semmi új, én beteg vagyok, mózsa szétcsapta magát tegnap, a köcsögök meg mennek ma kirándulásra, amit én elég nehezen viselek persze, de hát ez van, vesztesnek is lenni kell néha :)
elvileg ma döntjük el mi lesz a wíkenddel, remélem azért lesz, a popik már bejelentkeztek :D
amúgy jó ez a diplomamunka mentes hét, csak ne lennék beteg...
veletek mia stájsz? én mondom, unatkozok basszus, lenne mit csinálni egy két kamutárgyra de ezek nem motiválnak, az idő is fos, szóval marad a tv bámulás. tiszta szégyen...

üdv mindkettőtöknek!

Lacás írta...

Bocs,hogy ilyen soká jelentkezek!!!
De itthon János véleményéhez csatlakozom:semmi különös.Tegnap tényleg elég jó buli volt(legalábbis szerintem),Jánosnak fáj a feje,de azért eljött:)
Most fél órája indultak útnak az emberek,biztos jó lesz nekik.Én is szívesen mentem volna,de azért az a sok buszozás odavág.Gyerekkoromban mindig hánytam,ha 1 óránál többet buszoztam,imádtak is a tanítónénik:)Persze azóta felnőttem(ezzel nem mindenki ért egyet:).Most meccs volt,sajna kikaptunk,de sebaj,van ilyen is.
Bész azóta is csak a Gólytábort emlegeti,és azt mondta ha megyünk majd jönne velünk vonattal,persze csak az úton:)
Duricára azt mondják,ha jól szerepel az EBn még lehet aranylabdás,de ahhoz kell még egy-2 szép öngól:)Bogi 4et vert a kupaelődöntőn,de mégse elégedett a teljesítményével.Ilyen egy vérprofi. Bár Dzudzák(ahogy a hollandok mondják) jobb futballista,Bogi sokkal szimpatikusabb,Zombiról nem is beszélve.
Andi: szoktatok még táncolni Petyával.Jól vagytok egészségileg??
Itt most egy csomó ember beteg,valami járványféle van,én hál'Istennek nem kaptam el.De sajnálom a többieket.Jánosnak pl.a feje fáj,biztos a sok stressz a dipesz miatt most csapódott le, na meg a sok Tv se jó a fejnek:)A showkról nem is beszélve.
Megyek aludni,mert hulla vagyok,amint van valami írok:)Laci

Tsutsu írta...

Durica-ról olyan sokszor írtok, hogy muszáj nekem is valamit:
A youtube-on a 4-5 feltöltött vidót már több mint 2000000-an látták - az a nem semmi:)

Engem is eléggé zavar, hogy elmentek a többiek - jó kevesen maradtunk.Mákosok hogy ilyen jó társaság jött össze - bár az utazók között van 1-2 olyan ember aki miatt a késembe dőlnék 1 óra után:)

Ja jövő hét után kezdek dolgozni azoknál akik azt mondják: NI!:) még csak gyakornokként.

Tsutsu