2008. május 26., hétfő

Andi megint irt

Blogocska, méhecske, pillangócska. Ja és napocska :)

Kedves Mindenki!
A Kovács család többségi döntéssel úgy határozott, hogy a koppenhágai beszámolót női szemszögből teszi közzé..:)
Aludtunk egy jót London után, és már indulhattunk is a dán fővárosba. Ez egy olyan tanulmányút-féleség volt, minden költséget a suli fizetett, egy hotelben laktunk a piros lámpás negyedben. Első nap a hírességek temetőjében sétáltunk, rengeteg történetet hallottunk az idegenvezetőtől, ami a legmeglepőbb volt számunkra, az az, hogy Andersen meleg volt. És élete plátói szerelme - aki nem viszonozta az író érzéseit, sőt, meg is házasodott - mellé van temetve. Este egy iráni étteremben ettünk, én nagyon élveztem, a többiek annyira nem :) Aztán gondoltuk beülünk egy helyi kocsmába a sétáló utcán, és megnézzük a BL döntőt, de ez egyszerűen kivitelezhetetlen volt, mert minden pub, bár, kocsma tele volt. Így siettünk vissza a hotelbe, mert a szobánkban volt egy mini TV, de képzeljétek, mindent lehetett rajta fogni, csak azt az adót nem, amelyiken a meccset közvetítették. Nem volt mit tenni, mert ugye nézni kellett valamit ;) , így maradt az Eurovíziós dalfesztivál :) És még jó sem volt, mert nem a döntőt adták, csak a selejtezőt! Én hajnalra belefáradtam a sok dalba, és elmentem aludni, vagyis mentem volna, ha nem ragadok be a liftbe, persze mobiltelefon nélkül. Az volt a baj, hogy a hotelben minden egy chipkártyával működött (a lift is), amit a becsekkoláskor kaptunk, és ekkor még nem tudtam, hogy az enyém nem működik.. Valahogy mégis kinyílt a liftajtó, de nem a megfelelő emeleten, és a lépcsőt nem találtam, mert egy labirintus volt a hely, így vissza kellett térnem a liftbe, hogy újból beragadhassak. Sikerült! De aztán feljutottam a szobánk emeletére, csakhogy a kártyám nem nyitotta a szoba ajtaját. A lépcső felfedezése mentett meg, és végül a recepción kaptam egy új kártyát, és ugyan már cseppet sem voltam álmos, lefeküdhettem aludni :) Másnap a fiúk a Nemzeti Múzeumba mentek délelőtt, a lányok meg shoppingolni, aztán találkoztunk, és megnéztük Koppenhága nevezetességeit, a felújított kikötőt a sok hangulatos kávézóval és étteremmel, a színházat, a királyi palotát az őrökkel, a kishableányt, az operaházat, stb. Felszálltunk egy kompbuszra, és elmentünk vele Christiania-ba, ami egy külön kis állam, legalábbis próbálnak harcolni a kormánnyal, hogy megmaradhassanak a folyó partján, mert az állam igényt tart(ana) az értékes területre. Egy kisebb közösség él ott, teljes természetközeli állapotban, nincs vezetőjük, mindent abszolut többséggel döntenek el, mindenki - függetlenül a háza méretétől – évi 2000 koronát fizet az államnak, cserébe lakhat a házban, egymás között megosztják a feladatokat, és a könnyű drogok fogyasztása és eladása legalizált, így mindenki állandóan füvezik :) Nem stresszelnek, az biztos, az egyetlen életcéljuk, hogy „ma” jól érezzék magukat. Azért némelyik ijesztőbben nézett ki, mint a masszív alkoholisták az Ibolyában. Egy 60 éves hippi banya volt az idegenvezetőnk, aki Petya szerint 20 évesnek képzelte magát, úgy ki volt pingálva, szerintem meg boszorkány volt. Mindenesetre érdekes volt az egész, és tök jó bicikliket csinálnak maguknak :) Fotózni néhol tilos volt, azok miatt, akik a hasist árulták, de Peti megpróbálta lefényképezni a „No pictures!!!” táblát, erre odajött egy nő, hogy ne merje, mert ugyan itt tilos az erőszak, de ezeket az embereket az nem érdekli… Ezután egy thai étteremben vacsiztunk, majd visszamentünk a hotelba sörözni. Jól elterveztük, hogy bejárjuk Koppenhágát éjszaka 3-an, Macsek (a lengyel srác), Petya, meg én. Végül csak a fiúk mentek, mert én elaludtam a sörtől, cider volt, a kedvencem, és álmomban hatott……..:) Pénteken még sétáltunk egy nagyot utoljára a városban, aztán egykor indultunk vissza, most meg próbáljuk megszervezni a hamburgi kirándulást, de elképesztően drága az utazás.
Petya lába már jobban van, vettünk egy sportboltban bokarögzítőt, és olyan „apró”, nem is feltűnő, és teljesen leveszi a terhet a lábról. Azért most egy ideig nem megyünk biciklitúrára, pedig a múltkor (3 hete) 38 km-t mentünk ketten, és Peti egész jól bírta ;) Ez az utolsó pár hét különösen mozgalmas, tele búcsúbulikkal, gyorsan el fog telni, és utána otthon maradunk, de mosmár tényleg! :)
Nagyon sok puszi!
És kitartás mindenkinek az államvizsga tételekhez, szurkolunk, és utána megünnepeljük, hogy vége az egyetemnek!
Na hozzáírok én is egy kicsit mert ugye amikor az én drága Andim éppen részegen feküdt a hotelszobában, akkor mi Maciekkal szépen felfedeztük Koppenhága by night. Vettünk pár sört, amit elterveztük, hogy megisszuk a padon (mert ugye itt lehet inni az utcán), de olyan rohadt hideg volt, hogy be kellett mennünk melegedni valahova, de csak a Burger King volt nyitva, onnan meg kidobtak volna, úgyhogy vettünk egy kis kaját hogy csendbe maradjanak a kidobók aztán felmentünk a harmadik emeletre, mert ott voltak a legkevesebben. Végre megkóstoltuk a hires Aquavit-et, ami a helyi Jéger, de van fehér változatban is, az meg nem annyira gyógylikörös, inkább ánizsos, de mind a kettő nagyon szép volt. A Nemzeti Múzeumról annyit hogy a British Museum után egy kicsit csalódás volt, de azért tetszett. Na ennyit, menjetek minnél többen a kupadöntőre, és szurkoljatok helyettem is!

Sok puszi, hajrá Reac!

8 megjegyzés:

öreg írta...

Na mi van Fiatalok? Mindenki az államvizsga háta mögé bújuk, miközben bulirul bulira megy a játék vagy csak aluszás van? Az öreg megint mindenkit megelőzött, ha..ha..ha.
Ha lesz egy kis időm majd ismét jelentkezem, de most kaptok egy hetet, hogy rendesen blogozzatok, mert aztán hazajövök és lesz irgum-burgum.
Megnézem már, hogy milyen is az igazi német sör!
na puszi mindenkinek!

Lacás írta...

Sziasztok!!!Most épp a Európai Unió Monetáris Politikáját néztem, de nincs sok sok időm unatkozni, mert vár a szervezetek kultúrája:)
Egyszer legyen vége ennek,bár tudom,hogy 6-7 napos tanulással is megadnák a 2-est,nekem csak annyi a bajom, hogy nincs pofám a bizottság elé állni egy semmilyen tudással, ahol valószínűleg még így is kihúznák a 2est. Mert állítólag tényleg nagyon kedvesek.
Persze érhetnek meglepetések.
Sajnos a Reac nagyon gyenge volt,így a suhancokból álló MTK lett a bajnok.Szóval egyelőre nem jó politika Afrika gyöngyeinek begyűjtése.
A bált már várom, biztos a békáson kezdünk előtte:)
Holnap lesz meccsünk is, ami most nagyon rám fér, mert fizikailag egy hulladék vagyok most...
Bár lassan szellemileg is.
Írok megint, ha valami roppant izgalmas történik idehaza:)

Petya írta...

Sziasztok!

Apa azert tul sok nemet sort ne igyal, ínkabb nemet bort.
Laci a nekem mindig a szervmagos reszek voltak a kedvenceim, a 10 felsorolasbol ha tudsz 3-at, es azt eleg dinamikusan mondod, akkor elhiszik, hogy a tobbi 6-ot is tudod. ja es ne felejtsd el, hogy a felsorolas vegen mindig van egy egyeb :)
amugy nem mindenkibol huzzak ki a kettest, de azert ha tanulsz, az meglatszik, bar mondjuk Diégónal ugye nem latszott..
penteken megyunk Hamburgba, Janost kerdezem, hogy mit uzen kedvenc varosanak? dobjak be helyette egy magyar huszast az Elbaba?
na legyetek jok, es tanuljatok sokat, a tobbieknek meg jo munkat, meg jo utazast kivanunk.

Dzsonasz írta...

na írok mán én is, ha már így megemlítettetek...
először is a mult heti csülök és sörfesztivállal kezdeném, ami iszonyat stílus volt, bár mocsok drága is, 450volt a legolcsóbb sör, soproni (liter), de ha már ilyen helyre elmegy az ember megadja módját, és faszákat iszik. a drágábban 650be kerültek (6dl), volt warsteiner, bit, bud, tuborg, carlsberg, meg voltak kisebb márkák is, pl. szalon búzasöre egész fain, szóval volt nagy tivornya, élőkoncertek (bikini, korda, balázspali), vertük a csülköt is, bár az is drága volt, de egy idő után már mindegy volt. dyego is jól érezte magát, utolsó nap loptak a társaságból fiatalok zászlókat (békéscsaba és magyar) a villanypóznáról, a szállás is kurva jó volt ,iylen campus hotel jelleg, csak első nap után vmi furcsa szag terjengett a fürdőszobában (nem is értem, mitől...?) ha vki békéscsabán jár mindenképp egyen tortillát, király nagyon :D
azóta term. letargia, meg a fos tételek, bár én csak olvasom őket, nem vagyok már ált.iskolás, hogy visszamondogassam, bízok benne, hogy nem vágnak meg. egyébként dyego azt mondta, hogy ő vágta a tételt amit húzott, s egyáltalán nem volt megelégedve a 2essel. persze terjed mindenféle legenda, hogy tavaly csak egy ember bukott meg akinek azt mondta törő, hogy ha elmond 5 adófajtát, akkor megkapja a 2est, de nem jött össze neki, hogy ebből most mi igaz? tiszta zsír nektek, hogy ennyi világvárost látogattok meg egy hónapon belül, remélem hamburg fog a legjobban tetszeni, bár tudom ez eléggé időjárásfüggő. menjetek le mindenképpen az elba parti strandbárokba, mert azok nyáron nagyon fílingesek, nyilván a belvárost úgyis megnézitek, én amit még a helyetekbe hozzácsapnék egyrészt a sternschanze, ahol mindenféle nemzet étterme, meg élőhelye van, eléggé lepukkant, de sztem stílus, a másik meg a puccos negyed blankenese ami egy domb/hegyoldalra épült villanegyed az elbaparton, közte ilyen lépcsőkön lehet lejutni a partra ott meg van egy két étterem, meg homokpart, ahol mindig grilleznek a fiatalok. a reeperbahnt és környékét meg gondolom nem kell ajánlanom, én a helyetekben beülnék egy sexmoziba is, andinak biztos vicces lenne :D
most hogy felsoroltam ezt a sok dolgot, rám is jött, hogy el kéne már nekem is látogatnom hamarosan, de a közeljövőben nemigen lesz erre lehetőség. na ennyi, jó szórakozást a hanzavárosban :D, majd írjátok meg hol laktatok meg ilyenek...

Ami mami írta...

Sziasztok!!!

Hát igazán csudiszép beszámolókat kaptunk, és a képek is gyönyörűek!!!
Nagyon-nagyon irigykedünk ám....

Ha egyszer eljutunk Londonba, vagy Koppenhágába akkor már tudom, hogy honnan szerzek idegenvezetőt... :)!

Tényleg jó sok helyre el tudtok menni, ez nagyon jó!!!
Petya, remélem a lábad már jól van!!!

Velünk itton semmi különös, dolgozunk, kutyázunk, szóval csak a szokásos, ja és vettünk egy házat... :D
De ezt majd részletesen elmeséljük, ha hazajöttök végre!!! Végü is már szinte csak napok kérdése!!!

Nagyon vigyázzatok Magatokra, és jó Hamburgozást!!!

Sok-sok puszi!!!!

Zita írta...

Sziasztok!:)

Várom a hamburgi beszámolót!!:)
Nagyon jó kis programok lesznek nálunk az EFOTT-on (Kowalsky meg a Vega is lesz;), szóval remélem, hogy jöttök majd!!

Pusszantás!

Lacás írta...

Sziasztok!!!Már lassan közeledik a vizsga...Tényleg az a lényeg, hogy minden havernak meg legyen aztán kész.Engem nem érdekel, hogy 2es vagy 5ös, bár szerintem ezzel mindenki így van.
Fociban most zsinorban hozzuk a meccseket, mostanában tényleg jól játszunk!!Legalább ennyi a nagy hajtásban.
Elkészült a tablóképem, szerintem az enyém elég szar lett, de mindegy. Ráadásul poén nélkül elég nehezen vigyorgok, szóval komoly lett a kép:)
Szombaton EB: hála az Istennek szombat-vasárnap a gyengébb csoportok kezdenek, így nem kell sok mindenről lemaradni. Most már így is kimaradt a Roland Garros, amiért kicsit morci vagyok.
Üdv nektek 12 nap múlva itthon.

Kérdés: Írjak még?
Igen:
Ne:
Szavazatok száma:

Dzsonasz írta...

talókép? ezt nem is vágom pontosan, meddig kell megcsináltatni?
meg hol is? öltönyös kell?