2008. szeptember 28., vasárnap

Helo emberek!
Milyen volt az eskuvo? A csaladtagok nem borultak ki mikor meglattak titeket bulizas kozben?
Itt minden a legnagyobb rendben,sikerult eleg hasznosan eltolteni az elso hetvegemet itt. Volt ping-pong,foci,tenisz,konyvolvasas,setalgattunk az erdoben,kuolonfele poenos jatekokat jatszottunk...Szerencsere mar tul vagyunk a konyhai kotelezettsegen is,nem mintha annyira megerolteto lett volna,de azert elvett vagy 2 orat naponta. Meg mindensetre ez a minimum amit megtehetunk,azert hogy ingyen itt lehetunk.
Holnap kezdodnek el valojaban az orak,eddig tartott a csapat osszekovacsolasa,ami szerintem nagyon jol sikerult,a tanarok nagyon odatettek magukat a siker erdekeben.
Az egyik lett csajjal nagyon joban vagyok:a konyhan ismertem meg. A dan csajok szerintem egy kicsit zarkozottabbak es van kb. 3 igazan jo,akik nem teljesen konnyu esetek,dehat meglatjuk,3 honap hosszu ido.
Ja igen volt egy maskaras bal,ahol egy eskuvoi vacsorara kellett beoltoznunk. Nekem a koszoruslany szerepe jutott....Azert a tanarok nem nagyon hagytak el a humorerzekuket. Felvettem minden rongyot,amit talaltam,rohogtek is mint az allat. A penteki buli azert eleg pialosra sikerult,de nem volt semmi bajom,mert csak egyfelet ittam (bort) nem kutyultam agyba fobe. A fel tarsasag masnap szinte fel se birt kelni,en azert nem akarom lopni a napot,kocogni mindenkepp elmentem. Szerintem a feleseket mellozni fogom,mert ez a borozgatas teljesen megfelel es meg tonkre se teszem magam.

A kajat irtam mar,hogy izlik,mas mint Magyarorszagon,itt sokkal konnyebben etkeznek. Semmit sem emesztek orakig,talan azert van az is,hogy idom egy jelentos reszet a klotyon toltom:)
Berlinbe oktober kozepen megyunk,oktober elejen meg lesz a nagy talalkozo az elozo diakokkal. Biztos inkabb csak danok lesznek,ok azert csak konnyebben leugornak ide,mint peldaul mi magyarok. Amugy csak most tudtam meg,hogy a danoknak valami tetemes osszeget kell fizetniuk ahhoz,hogy itt lehessenek. Nem is ertem,hogy miert fogadnak minket kulfoldieket full ingyen. Valami oka biztos van.
Neils beszelt az itteni berekrol es eloszor azt hittem,hogy rosszul hallok. Itt meg,ha kukas lennek is jobban keresnek,mint otthon egy jol meno kozgazdasz. Szoval nem komolyan,de gondoltam arra az otletre,hogy milyen lenne itt dolgozni..
Na megyek,mert nagyon almos vagyok es nem birok fent lenni.

Udv minden kedves olvasonak!!!!

15 megjegyzés:

Hermann írta...

Hi!

Rászánom magam én is a kommentelésre, természetesen ez nem azt jelenti hogy most járok erre először.

Tetszett ez a tipikus Mózsás mentalitás hogy amíg mindenki döglik te azért elmész kocogni buli után :)De igazad van első az egészség!

Az esküvő nagyon jó volt, egyszerűen nem lehet hibát találni benne (bár az időpont 2009.09.27et írt) de ennyi legyen a legkevesebb. Úgy gondolom kiváló hangulatba kerültünk mindannyian. És remélem Nóbi feje se égett miattunk nagyon (bár egy kicsit lehet).

Elsőre ennyi!

Légy jó!

Petya írta...

Szia Laci! Cső Hernyó!

Köszönöm szépen, hogy választ kaptam a kérdéseimre. Szóval a kaja jó, de meg fogod unni. A jumbenben laksz egy jófej magyar sráccal. Amúgy múltkor is volt gáz magyar csaj, ez már csak így van - nem lehet mindenki olyan jó fej, mint mi.

Az eskövőről:
hát nem nagyon lehet szavakkal leírni. Fantasztikus volt. Életem eddigi legjobb esküvője (remélem azért az enyém majd egy kicsit felülmúlja). A kaja rohadt jó volt, a zene szerintem a legjobb esküvői zene, volt igazi harmónikás meg szaxofonos is. Norbinak megigértük, hogy éjfélig viselkedünk, hát utána már annyira nem viselkedtünk. Hermann jó szokásához híven megint aludt pár órácskát, csak most mivel ágy nem volt, most az asztalon. Maga a szertartás a Nagytempolomban volt, nagyon szép volt mert nem csak orgonás volt, hanem Erának valami barátnője furulyázott. (vagy oboázott). Norbiék táncoltak mindenféle idióta táncot hogy a hangulatot feldobják, és nagyon jól sikerült nekik. Éjfél körül volt néptánc, aztán engem az egyik kis(?) népi leány felkért táncolni, hát kerestem a derekát szegénynek, de annyi esélyem sem volt mint mondjuk Nagyzé esetében. Norbi alig akart inni, de szerencsére mi a szívunkön viseltük a sorsát, és hordtuk neki a jégereket. Balázzsal még irredenta dalokat is énekeltünk, Andi és Nóri nagy-nagy örömére. Szóval nagyon nagy volt, de jobb volt Laci hogy nem voltál ott, mert csak adtad volna alánk a lovat, és akkor biztos berugtunk volna, így pedig szépen tudtuk kontrollálni az elfogyasztott ital mennyiségét. Ja és Andi elkapta a menyasszonyi csokrot (legalábbis egy részét:) viszont mikor mentünk haza, akkor tele volt a kezünk, részben az ajándék borral, amit kaptunk, részben Nagycsabával, aki mint egy kisgyerek nem akart hazamenni, úgyhogy sajnos ottfelejtettük a csokrot, ami mikor hajnalban eszüönkbe jutott, nagyon szomorúak lettünk :( Szóval voltak nagyon jó ötletek, például vetítés volt a múltjukból, ezt biztos Mátyus Csabiéktól szedték :)
Egy szó mint száz, biztos jó buli volt a hétvégén Bjerringbroban, de hogy ez mindennél jobb volt, az biztos. Mindenki nagyon jól érezte magát, nagyon feladták Nóbiék nekünk a leckét!
Ja és hogy válaszoljak a kérdésedre Laci, azért éri meg a magyarokat ingyen odavinni (ami ebben az évben lesz utoljára), mert így egyrészt nemzetközi iskolaként több EUs pályázatra pályázhatnak, másrészt a diákok is szivesebben jönnek ide, mert gyakorolhatják az angolt (az egyetlen, amit elfelejtenek nekik mondani, hogy csak 2. rangú kelet-európai állampolgárok vannak:), harmadrészt így megismerhetnek Laci téged, ami valljuk be, sok ember életét meg fogja változtatni. Úgyhogy ezzel a felelőséggel együtt kell tudnod élni.
Üdv
P

Hermann írta...

Héé!

Petinek üzenem hogy legjobb tudásom szerint nem aludtam, Fati volt az aki aludt!

csabinnyó írta...

Szeva Lacás!
Bocs, h csak most jelentkezek, csak otthon nincs netunk, itt a munkahelyen meg nem nagyon kene szorfolgetni, meg blogozni :) De erted megteszem :)
A hetvege tenyleg jo volt, en penteken meg munkahelyi buliban voltam, ugyh a szombat delelott reinkarnacioval telt el, aztan delutan mentunk Norbiek eskuvojere, ami eletem masodik legjobb eskuvoje volt :P Nekem a legjobban a meglepetes tancuk tetszett, amiben mindenfele stilusu zenere kulonfele (Norbitol meg reszegseg alatt sem latott) mozdulatokat mutattak be. Legjobb az volt, ahogy Dzsekot utanozta :P
Szoval a hangulat remek volt, remelem a csaladtagok nem szornyulkodtek, mikor Peti, Hernyo meg Balazs megasztar valogaton kieso emberkeket megszegyenito hanggal kezdtek enekelni.
Szal volt minden, ami egy videki eskuvohoz kell (jofej vofely, ugyes nepitancosok, csardas asszonytanc, ciganyzene meg hasonlok, egyedul a husleves meg a sutemeny nem volt annyira "hiteles").
Norbiek szepek voltak, meg aranyosak is, remelem lassan kezdik elhinni, hogy par napja mar megvolt az eskuvo (nekunk napokba tartott anno) :)
A varosiban meg van ket meccsunk, amin kene 4 pontot szerezni, es akkor szinte biztosan feljutunk, aminek en szemely szerint nagyon nem orulnek, mert en kevesnek erzem oda magamat.
Remelem jol vagy, es jol erzed magad. Szerintem folosleges azon filozni, h mennyit keres ott egy kukas, vagy kozgazdasz. Ha csak a penzert akarsz dolgozni, akkor szinte mindegy, h melyik nyugat/eszak europai orszagban keresel melot, mert mindenhol ennyivel jobban keresnek. De szerintem fontosabb, h ha mar magyarnak szulettel es itt vannak a gyokereid, csaladod, barataid, akkor itt alapitsal te is csaladot. Persze ez az en egyeni velemenyem.
Na most elkoszonok, hasznald ki az idodet, bulizz, sportolj, kirandulj, ismerkedj, utana ugyis be kell alljal a sorba! :P

Lacás írta...

Orulok,hogy megnovekedett a bejegyzesek szama!
Gondoltam ,hogy jo lesz az eskuvo,Norbiek nem hiaba keszultek ra honapokon keresztul.Jo,hogy ember modjara tudtatok viselkedni,biztos azert,mert en nem voltam ott.
Bar en nem is tudom,hogy kinek van ez a tipikus kerdesfeltevese,hogy nem rugunk be?
Janos es Imi volt az eskuvon?Vagy feketelistara kerultek a kihagyott buli miatt?csak poen....
Jo,hogy mar 2 boldog par van.Ezek mar tenyleg apro jelzesek,hogy kezdunk felnoni es ideje megkomolyodni.

Mar ertem,hogy Petiek honnan van olyan jo kondija Dania ota. Megvolt az elso tesiora es ugy elfaradtam,hogy csak na!!Szerintem jo fej a tesitanar,nem hiszem,hogy lesz barmifele konfliktus kozottunk. Peti egy lazadobb alkat talan,ezert sikerulhetett neha kisse osszekapni Jesperrel.
Olyan ftasgyakorlatokat csinaltunk,amiket talan meg soha eletemben,csodalkoztam rendesen..
Aztan rogbi,frizbi,krikett ebben a sorrendben. A frizbi tetszett a legjobban,en azt erzem a legkombinativnak ezek kozul. Holnap meg kimegyunk teniszezni,de inkabb csak utogetes lesz belole.Kimennek tobbszor is teniszezni,de nem nagyon van partner,mindenki neheznek talalja.
Ja igen, fociorat is felvettem,hatha egy-ket dan trukkot sikerul ellesnem.
Van egy kreativitast fejleszto oram,amin az a lenyeg,hogy idovel minel jobban ki tudd magad fejezni,emberek elott,magyarul ne szarj a kozonsegtol.Mindenfele dolgot kell majd minel jobban kicsontoznunk.
Van english literature,ahol angol irodalmat kell tanulnunk,meg probalja Jesper javitani a kiejtesunket.
Szabad idom alig van,egy dekat nem unatkozok.
Csaba,egy percig se aggodj amiatt,ha feljutunk az elso osztalyba,szerintem csak a hasznunkra lehet.Attila elment,hogy kiprobalja magat egy felsobb osztalyban,mi meg feljutunk,hogy kiprobaljuk magunkat egy felsobb osztalyban. Biztos,hogy tudunk majd mit tanulni a rutinosabb csapatoktol.
Peti,josztok vagy nem josztok!Varj,ne valaszolj,legyen meglepetes!!!
Klopasszal,Csucsuval,Janossal,meg a tobbi huligannal mi van.Abszolut nem gond,ha nem irnak,mert megertem, nekem is annyira nehezemre esik....A fogalmazasra most nem nagyon figyelek,a celom,hogy csak irjak es kesz. Ha mar belefogtam. Mert,bar egy kicsit kozhelyes leszek,ezt tenyleg at kell elni,nem lehet szavakkal leirni! At kell elni legalabb egyszer ezt,vagy valami ehhez hasonlot,hogy igazabol ertekelni tudd a dolgokat.Pl.itt van Kasper,egy toloszekes srac,akiben tobb elet van,mint fel Magyarorszagban...sorolhatnam.
Ezt fogadjatok el most egy bejegyzesnek.
Mindenkinek udv, a Dania nevu bolygorol.

Petya írta...

Hééé!

Hernyó, a legjobb tudomásod szerint lehet, hogy nem aludtál, de a részegen alvásnak az egyik fontos (ha nem a legfontosabb) jellemzője, hogy az ember nem emlékszik rá. Ha Fatit megkérdeznéd, ő is azt válaszolná, hogy nem aludt. Ha meg engem megkérdeznél, azt mondanám, hogy nincs is rossz hangom, és a megasztárosok a nyomunkba se érnének, bár az vicces volt, mikor miután elénekeltük (a szöveg ismeretének hiányában néhol tátogtuk) az Akácos utat, megkérte a zenész, hogy legközelebb olyan dalt kérjünk, aminek ismerjük a szövegét :) Norbiék biztos felfogták már, hogy most már együtt élnek, halnak, egymással megelégszenek, egészségben, betegségben, és kedvenc barátaikat mindig meghívják majd egy-egy sörre. Amúgy Csabi nagyon szépen mondtad, mi ide születtünk, itt kell élnünk, és nem kell azt nézni, hogy mennyit keres ott egy boltos, mert egyrészt Dániában dán nyelvtudás híján legfeljebb postás lehetsz (mint Mészáros Lackó), másrészt ott a kocsmában egy sör nem 250 ft, hanem 1250. És akkor már oda is az a nagy előny. Dánia nem a fizetések miatt tart ott, ahol, hanem abban, hogy az emberek megbíznak egymásban, a politikusokban (akik minderre rá is szolgálnak), nincs korrupció (nem is tudtam nekik elmagyarázni, hogy az mi), az adókerülés nem művészetként hanem büntetendő cselekedetként van számon tartva, stb. stb. És az pl. hogy míg Hazánkban a népesség 10%-a sportol heti szinten, ott ez 65-70%, de ahol pénz van, ott egészség is van. Jellemző hogy azok az emberek akik bizonyos kor felett lejárnak futni, és így megelőzik a szívinfarktus meg a keringési zavarok kialakulását, a tb-től igényelhetnek támogatást pl. a futócipőre, mert az orvosok és a gyógyszergyárak nem az állásukat és a bevételüket féltik, hanem mindannyian egészséges és boldog dánokat akarnak látni (ez majdnem akkora közhely volt, mint Lacinak az "ezt át kell élni!"-je..)

Ja, és hogy válaszoljak a kérdésedre Laci, nem fogunk meglepni, hacsak nem azt várod, hogy megyünk, ebben az esetben meg fogunk lepni, ugyanis nem megyünk.

Üdv
P

Lacás írta...

Mar olyan jol leirtatok az eskuvot,hogy szinte be se kell csuknom a szemem ahhoz,hogy elkepzeljem.Hermannt ne cseszegessetek mar az alvas miatt.Az alvas csakjelzeserteku tole,hogy milyen jo volt a buli:)
Tenyleg Peti,fantasztikus okossagokat irsz itt nekem,ha majd hazamegyek szerintem felfogadlak pszichologusnak,mert toled mindig tanul az ember.
Nagycsabi azert adhatna valami eletjelet,mert kulonben kenytelen leszek neki valami E-mailt irni.

Nagyon jol erzem itt magam tovabbra is.Most peldaul voltam dan oran,ami nagyon vicces volt.Peldaul nem ertem,hogy lehet a d betut l-nek ejteni,dehat a mi nyelvunkben is felmerulhet egy ket hasonlo kerdes az biztos.
A fociora is tetszett,nem lehetett panasz a szinvonalra sem.Oszinten szolva kevesebbet vartan tole,de a kellemes meglepeteseket szeretem.
Voltunk kint teniszezni is es Vibeke megkert,ha van egy kis idom adhatnek 1-2 diaknak orakat,en meg mondtam miert ne.
A botos harcot lehet kihagyom,mert most nincs valami sok kedvem hozza,helyette inkabb olvasgatnek!Tegnap a Szuletett gyilkosokat megneztuk es az igazat megvallva nem nagyon tetszett,mert ertelmetlenul gyilkolt az ket beteg orult benne.
Az utazasterv is fel van mar allitva, a legfontosabb varosokat megnezzuk,lesznek majd turazgatasok is,meg ilyenek.

Peti,amugy tudtam,hogy nem josztok,az ilyen nagy es neves cegeknel nem szarral guritanak,meghat tudom,hogy szabit se lehet csak ugy kivenni.En mindig mondtam,hogy senkitol se varom el,hogy meglatogasson,de ha jon annak orulok.
Hermannak meg Janosnak amugy nagyon szurkolok,hogy valami jo kis melot megcsipjenek,mert tenyleg nagyon megerdemlik!!!
Most egy kicsit ossze-vissza irok,de olyan sok minden kering bennem. Ugyhogy inkabb nem is irok tobbet most!!!!
Udv.mindenkinek!!!!

Tsutsu írta...

CSáó Lacás!

Én is megjöttem és kicsit el is fáradtam az olvasásban - szégyellem de ma jutottam el először idáig (vasárnap óta van meg cím..mert nem emlékeztem rá..:(:) ). Legközelebb lesz tartalom is a hozzászólásomban és természetesen napról napra követem majd a blogot!:)

Tsutsu

Hermann írta...

Lacás a Született gyilkosokat most láttad először? És nem tetszett?

Az benne a lényeg hogy esztelenül kinyírnak mindenkit :) néha kell ilyen film is.

Na és akkor még egy adalék így a végén az alvásról remélem utoljára! Nekem Tünde mondta hogy nem aludtam :)

Névtelen írta...

Ciao Lacás/emberek!

Hú basszus, egy-két napig nem néz az ember a fórumra és rögtön olvashat egy csomót. Kezdem azt hinni, hogy nem is ugyanabban az esküvőben voltatok, ha ennyi különböző emlék villan be. Amúgy nekem az jutott az eszembe, hogy lehetséges, hogy Tünde is pont akkor aludt el, amikor Hermó: így megoldódna a rejtély, egyikőtök sem látta a másikat aludni, mert pont akkor aludtatok ti is:). Ebből a kommentből meg ki is derül, hogy nem voltam sem én, sem Mikulán az esküvőn, sajnos. Majd a következőn biztosan, a tieden, Lacás:). Az otthoniaknak nagyon szurkolok a foci kapcsán, remélem összejön a feljutás, nagy dolog lenne. Legrosszabb esetben egy csomó tapasztalatot jelentene.

Most kicsit rövidre fogom a soraimat, ugyanis eljött az ideje, hogy hazainduljak!
Üdv mindenkinek!
Imi

Knorbi írta...

Halihó! Örülök Laci, hogy jól érzed magad, de ez majdnem 100%-ig biztos volt már akkor amikor kimentél. Hiszen pont azok a dolgokkal találkozol ott, amiket szeretsz: buli, sport, kommunikáció, lányok......

Hermann, csak megnyugtatásul én nem vettem észre, hogy pihensz, ha pihentél egyáltalán.....Amúgy a duhajkodó barátok képe belefért a lakodalmas hangulatba (remélem ezzel mindenkit megnyugtattam)

Örülünk neki, hogy jól éreztétek magatokat (pont ez volt a cél) és nagyon sajnáljuk, hogy néhányan nem tudtak eljönni külföldi elfoglaltságuk miatt (nem csak Laci), iilletve azt is, hogy nem mindenkit tudtunk meghívni bár szerettünk volna.

Amúgy az esküvő a nevében is benne van az esküvel teszi többé a kapcsolatot nő és férfi között. (ez csak azért írom mert kérdés volt)

Sajnos az esküvő után hétfőn egyből indulnunk kellett Siófokra, sajnos nem nászútra, hanem unalmasabbnál, unalmasabb előadásra. Kedden pedig túlélőfeladatok kiszuperált franci idegenlégiósokkal+rendőrségi kiképzőkkel+afgán és iraki veterán harcosokkal......nem tudom, holnap megyek vezetéstechnikai trainingre (ahol megmutatják, hogyan kell viselkedni autós üldözéskor) de nekem egyre gyanusabb ez a munkahely....

Mindenkinek további kellemes napot!

Laci további jó dániázást!

üdv
knorbi

Lacás írta...

Azert en is erztem,hogy nem lesz itt rossz helyem,de ilyen jora nem szamitottam.Most voltam konditeremben,ami nem tartozik a kedvenc elfoglaltsagaim koze,de megigertem magamnak,hogy csinalni kene... A sportora mellett is lejarogatok futni,tegnap meg Neils-sel ping-pongoztunk egy jot.
Ne felj Peti nem hagyom,hogy ram szalljon,a kokemeny triatlonra ugyse tudna ravenni.Tudjatok az uszas...Sajnos meg nincs elorelepes az ugyben,de mar tobben jelentkeztek a betanitasomra.Eleg vicces!!
Holnap es holnaputan a kaosz lesz az ur,mert jonnek a regi diakok,igy ma nem viszem tulzasba a bulizast.

A magyar lanyok iszonyatosan farasztoak,ha ilyen felesegem lesz,felvagom az ereimet es felkotom a testemet!!!!!!!
Holnap megyunk Viborgba valami buszocskaval,ahol szetnezunk,meg lehet megnezunk egy kezimeccset is,mert ok a nagy buszkeseg itt Daniaban (marmint a kezis lanyok)

Irok,ha van valami fejlemeny!!!!
Laci

Hermann írta...

Szevasz Lacás!

Gondoltam tájékoztatlak mit műveltünk ma. Nos úgy játszottunk ahogy az Eygetemi döntőkön amikor szarul játszottunk, kapkodtunk és nem volt sok elképzelés a játékunkban. Meg is lett az eredmény 1-1... Ja és hogy még jobb legyen szegény Macska bokája aláfordult nem tom mennyire de az egyik NIos csávóval ketten vittük le a pályáról és utána is alig tudott járni.

A Horváth Imi vezette DASE pedig sportszerüen nem állt ki az ECHO ellen (igen ők azok akik 2 ponttal voltak mögöttünk).

Eyg kis vigaszdíj hogy a Bőrremenők kikapott a Bokafogó libalegelőjén. Úgyhogy akár még a kezünkben is lehet a sorsunk.

És lenne egy kérdésem: először nem a tested kéne felkötni és utána elvágni az ereid? mert fordítva nem biztos hogy lenne rá elég időd meg erőd.

Üdv,
Hermann

Tsutsu írta...

Üdv!

Hát igen..elég gány volt és ráadásul hála a csatáruknak, hátulról - tétlenül - nézhettem hogy elöl hiába próbálunk meg mindent, semmi sem sikerül..Még mindig a saját kezünkben van a sorsunk..de talán ez nem is olyan jó - ilyenkor mindig szarul játszunk. Tudom, hogy úgysem jön össze, de jó lenne hétfőn egy nyugodt, jó játékkal búcsúzni, ahelyett hogy az eredményen stresszelünk,mert szerintem a bajnokság elején mindenki elfogadta volna a negyedik helyet..

Tsutsu

Lacás írta...

Sziasztok!!!
A lenyeg,hogy nem kaptunk ki es meg van esely a feljutasra.
Nagy Attilat hivjatok mar a BFSK ellen,mert nagyon fontos meccs lesz.
Tudom,hogy jobban esne mindenkinek,ha az a csapat jutna fel,amelyik harcolt eddig,de a segitsege nagyon elkellne es naluk mar befejezodott a bajnoksag!!!!

Voltunk ma Viborgban es sajnos eleg masnapos voltam,igy egy kesse szenvedosre sikerult,de azert szep volt.
Most meg kb. 30 perc mulva egy fergeteges party kezdodik,amire mar
hutom a pezsgot. Most meg jon a kave-troli szoval iszok egy kavet.

Minden jot mindenkinek!!!!Udv,meg ilyenek!!!