2008. január 21., hétfő

Hamlet országában

Kedves Gyerekek!

Most biztos nagyon sokan csapjátok össze a kezeteket, hogy na látjátok, igazam volt, Petike tényleg blogot ír végleg. Biztos sokan csalódottak vagytok hogy mégis írok, de szerintem a legtöbben a hír hallatán egyszerűen csak kezdőlapotoknak fogjátok beállítani – ezt megengedem. Először is pár szabály: az egyik, hogy mindenki olvashatja, de mindenkinek kell kommentelnie, hiszen nem jókedvemből írok, hanem mert megigértem nektek. Nekem ez élvezetet nem nyújt, szerintem nektek se fog, de hát ti akartátok, egy szót se szólhattok. Ja, és legalább 20 értelmes (!) hozzászólás kell, hogy frissitsem élményeim megosztását. Több szabály nincs.

Szóval kezdem az elején, az utazással. Életünk talán legszebb utazása volt, kisebb-nagyobb komplikációkkal, de a lényeg, hogy egész hamar ideértünk. 1655-re érkezett meg a repülőgép a Malmöi reptérre. Innen volt egy közvetlen busz, ami elvihetett volna minket Koppenhágába, ahol elérhettük volna a 1900 órás vonatot, amivel 2315-re itt lehettünk volna. Lényeg a lényeg, hogy nem így sikerült, mikor megérkeztünk a svéd reptérre, egy kedves buszos néni elküldött minket a világ végére egy buszhoz, ami csak este 9-kor járt naponta, emiatt lekéstük azt a buszt, amivel még akár elértük volna a csatlakozást Koppenhágában. (amúgy a malmöi reptér kábé akkora mint a debreceni) Szóval a következő busz egy óra múlva ment, de persze nem oda, ahova nekünk kellett volna. Elmentünk vele egy világvégi vonatállomásra, ahol átkellett szállni egy világvégi vonatra, amivel megérkeztünk Koppenhágába. Ott sajnos nem sikerült elérni a 8 órás Viborgi járatot, és kiderült, hogy mivel hétvége volt, nem is járt az a vonat. Négy és fél órát vártunk az Aarhus-i vonatra, ahol további két és fél óra múlva átszálltunk, és reggel 745re meg is érkeztünk Bjerringbroba. (Ez nem olyan gyorsan történt, ahogy most ti olvassátok). Bjerringbro egy nagyon kicsi falu, kb 7000 laknak itt, mindenki nagyon kedves, és rendes. A koppenhágai pihenő csak azért volt jó, mert legalább felfedeztük az eredeti, Dániában főzött Carlsberg hihetetlen zamatát. És itt lehet az utcán inni, amit sokan meg is tesznek, és mióta itt vagyok még nem láttam (de nem is hallottam) rendőrautót. A dánok – ellentétben az írekkel – tényleg nagyon kedvesek, és nem úgy kedvesek, hogy sokszor megkérdezik, hogy hogy vagy. Igazából ezt még senki nem kérdezte tőlem, csak az, akit tényleg érdekelt. Na bele-bele kapok a dolgokba, ez rossz, viszont televagyok élményekkel és csak úgy jutnak eszembe fele a dolgok, és ez jó. Szóval a városka aranyos, de még nem sokat voltunk bent, mivel ezt az egész iskolát úgy képzeljétek el, mint egy tábort (egyesek szerint börtön). Minden van, ami kell, kivéve az alkoholt. Igen, igen, alkoholtilalom van, amit csak néha oldanak fel, például pénteken és szombaton, de akkor sem lehet 22 térfogatszázalékosnál erősebb alkoholt inni az iskola területén – szóval ne küldjetek pálinkát. (Ha droggal elkapnak azonnal kicsapnak, úgyhogy majd azt is otthon – hiába hoztam a tűket..) Van uszoda, konditerem, két billiárd, két csocsó, nagy tornaterem. Ma egy csomót csocsóztam, sokat fociztam, úgyhogy mindkettőben fejlődni fogok, mire visszamegyek, már nem csak a lábaitokat fogom rugdosni, hanem néha majd eltalálom a labdát is.. A tanulásról néhány szót: van és nem kell komolyan venni. Én sportot és politikát meg történelmet meg ilyeneket fogok tanulni, de például lehet, hogy megyek majd gitárórára is (ez kezdőknek van). Erről túl sokat még nem tudok mondani, mert az oktatás szerdán kezdődik, most még a bemutatkozásos ismerkedés zajlik, de amint többet megtudok, nem hagyom magamban.
Rajtunk kívűl még három magyar srác van, akik itt vannak velünk. Az egyik csaj dunaújvárosi, nagyon jó fej és nagyon rendes, Andival jól egymásra találtak. A másik csaj pesti és korrektor. A legjobb viszont egy Mészáros László nevezetű rendőr gyerek, hihetetlen a csávó! Majd ha hazamegyek bemutatom nektek, szerintem fejre állnátok tőle, olyan dumája van. 19 éves, felvételizett a rendőrtisztire de nem vették fel, de nem baj, majd most felveszik. Tipikus rendőr, ha értitek mire gondolok. Rá van bukva minden dán csajra, akik egyébként meglepően jól néznek ki. (János egyszerűen odáig lenne tőlük. Mind szőke és vékony, mosolygós és nagy részüket Jessicának hívják) Mi külföldi diákok 16-an vagyunk, de csak kelet-európából, csehek, lengyelek, litvánok meg mink. Általában jó fejek, de van pár furcsa ember is. Őket kerüljük, aztán bízunk benne, hogy ők is minket. Koppenhágában amúgy rengeteg volt az imós, látnotok kellett volna, szerintem élből tudják az összes BSB-t. 42 dán diák van, általában gimi után és egyetem között. Nem tudom, ez nekik miért jó, egy ilyen bulifélév után az ember szerintem nem tudja az egyetemet olyan komolyan venni, bár a helyiek szerint igen. Angolul gyönyörűen beszélnek. A koppenhágai főpályaudvaron odajött hozzánk egy hihetetlenül lecsúszott öreg ribanc, és pénzt kért dánul. Mondtuk, hogy sajnos nem értjük, erre olyan hihetetlenül tökéletes angolsággal kezdte el magyarázni az életét, hogy egyből eszembe jutott ex-sorstársam a Radnai nemzetségből, és bevallom, egy kicsit irigykedtem, hogy ő legalább nem érti az ír koldusokat.
A kaja fenséges. Én olyanokat ettem eddig, amit nem is tudom milyen drága szállodában lehetett volna. Ma például ebédre örmény rizses-húst ráksalátával és sárgadinnyével, estére meg lasagnát görögsalátával. A reggeli dán asztal, ami olyan mint a svéd, csak sokkal több a hozzávaló. Kicsit félünk, hogy elhízunk, de a rendőr szerint sokat kell gyúrni, és akkor izommá alakul. Majd meglátjuk..
Az internet hun van, hun meg nincs. Ez is oka lehet, hogy néha majd jelentkezem, néha meg nem. Azért tessék nekem szorgalmasan írni. Ez most egy próba: ha a következő 6 hétben én csak írom a blogot, ti meg csak olvassátok, akkor nem lesz blog, bármennyire is szeretném. Akkor olvassátok a Gyurcsányét és kommenteljétek azt. Ha lesz kép, majd küldök. Ha bármi van, meg ti irjatok. Na Hajrá Loki!

17 megjegyzés:

Petya írta...

Haha, én vagyok az első!

Ami mami írta...

Na sziasztok Gyerekek!!!

Mindenen előtt nagyon nagyon sok boldog szülinapott Drágy Egyetlen Öcsikém!!!! :)))

Gratuka a bloghoz!!! Igazán élvezetes volt az útleírás!!!

Most akkor számoljam, hogy volt e már húsz szó??? :))
Most megyek, mert meló van, de otthonról írok, főleg, ha történik valami érdekes!!!
Puszi!!!
Az Asszonynak is!!!!!!!!

Ami

Ami mami írta...

Basszus, most látom, hogy Nálatok még csak tegnap van....
De itt már 22.-e...
Szóval ezért a köszöntő!!!

Ja, és Tibi is nagyon boldog szüülinapot kíván, és puszil Benneteket!!!

:)))

Tsutsu írta...

Üdv!

Az első bejegyzésnek nem rossz,sőt..:)Bevallom nem állítottam be kezdő oldalnak hiába engedted meg,viszont a kedvencek közé baraktam-bár így osztoznod kell János régi blogjával..

A dán csajokon nem lepődtem meg és te sem tetted volna ha néha-néha megnézel egy jó kis kézimeccset..persze a női fajtából:)

Akinek tetszett Peti írása annak ajánlom Hugh Laurie - A balek című könyvét - ha elolvassátok rájöttök miért:):)

ja és gondolkodtam hogy mikor is van pontosan a szülinapod..de ha jól logikázok ezen sem kell többet agyalnom,így megkockáztatom:
BOLDOG 24.-et!:)

Én megyek dogát írni..neked(nektek) jó focit, csocsót, pihenést, gitározást, kondizást meg ilyeneket!

kacsamesi írta...

hát most viccelsz?
a végén még meg is nősülsz.
képtelenség h ez neked nem nyújt élvezetet.

Unknown írta...

ja és szerintem legközelebb andi irjon..

csabinnyó írta...

Szasztok Munkakerülők! :)
Mivel blogozol, ezért én se fogok neked külön levelet írni, max néha hozzászólok a kis blogodhoz. Persze csak ha a kedvenc miniszterelnökünk blogjának kommentelése után marad...Először is boldog szülinapot kívánok Szandival egyetemben.
Érezzétek jól magatokat, tanulj meg focizni, ha visszajössz majd Mózsa lehet a cseréd ;)
No minden jót, én tanulok holnapra...:S
Uff

Dzsonasz írta...

cső fiatalok,

tényleg király a bejegyzés, csak így tovább! itthon nem történt semmi unatkozok, holnap b.üzemtan, nem állok sehogy, ma megfájdult a hátam úgyhogy még rokkant is vagyok, hát van ilyen csupi?
a kaja ingyen van?
jó helynek tűnik még így a kissé elszigeteltség ellenére is, majd kűggyé már vhogy dán csajokról képet, tényleg kíváncsi vagyok, eddig egyet láttam életemben egy két gyerekes családanyát, de még az is nagyon scharf volt :D
ja, mint volt blogos egy tanácsom ha lehet esetleg: sztem jobb ha a legfrissebb komment van legfelül, mert akkor felesleges mindig lescrollolni. ja és most látom hogy van ilyen hogy új megjegyzések elküldése a címemre, nekem ilyen nem volt hé!!!

Dzsonasz írta...

na jó ezt az utolsót vissza is vonom, mert olvashatatlan az email amit kaptam, ékezetek vagy mik nem igazán jók, de azt legalább lehet tudni mikor ír vki be...
most már tényleg befogom, de fájós háttal fekve mi a faszt tudok csinálni?

öreg írta...

Na sziasztok, kisebb - nagyobb nehézségek árán és hathatós segítséggel bejutottam ide is, találd ki ki vagyok

Dzsonasz írta...

hehe, paré vagyok, mindenki itt a szülinapot emlegeti én meg pont azt hagytam ki... ne fájjon a hátatok, mert az elmezavart is okoz :D
úgyhogy kedves Péter: Boldog Születésnapot, és ne szegje meg a pálinkázási tilalmat!

Petya írta...

ok János megpróbálom megvalósítani a technikai jellegű tanácsodat, amúgy nagyon szépen köszönjük mindenkinek a születésnapi jókivánságokat, még egy zsoltárt is énekeltek a tiszteletemre a "templomban" - merthogy itt az is van. ezt majd bővebben később, Andrea fogja nektek elmondani, aki a következő bejegyzést jegyzi majd.

csabinnyó írta...

Köszönöm a jegyzetet, Andrea, hozzájárultál egy jeles szigorlathoz. ;)

Mellesleg a hátfájósok ne spamelhessenek már orrba-szájba :)

(amúgy én csak azért írok, hogy meglegyen a szükséges hsz-ek száma...már nagyon várom Andi beszámolóját :))

U.i: az "öreg" kilétére tippversenyt kéne hirdetni :) Sztem Pali "bá" az ;)

Ami mami írta...

Sziaszok!!!!!

Nem volt ma valami nagy forgalom errefelé...
Hát így sosem olvashatjuk Andit!!!
Húzzunk bele fiatalok!!!

Csaba kitalálta... :)

Én voltam a hathatós segítség...
Illetve inkább telefonos... :)

Valaki nem tud valami hatásos módszert a pénzkeresésre?
Elegem van a melóból... Kizsigerelnek....

Képzeljétek itt ülök minden esete hat, fél hétig... ez már nem állapot....

És a vacsorát is nekem kell csinálni... Nálunk miért nincs svéd(dán) asztal otthon??? :(

Na jó, bocs, csak nagyon fáradt vagyok....
Puszi

öreg írta...

Tényleg fiatalok, hogy így lebuktam, most már tényleg húzzatok bele, mert én is kiváncsi vagyok az Andi bejegyzésére. Hajrá!

Szat írta...

Én elolvastam.
Hogy hogyan értetek oda, az meghaladja a szellemi képességem hogy felfogjam, a lényeg, hogy ott vagytok.
Részegen hogy mondanátok, hogy mi a címetek? (elég a városnév:-)))

Dániában van influenza, vagy csak egy rakás koponyával mászkáló ember?

A Calsbergről még olvasnék szívesen, és semmi bajom Andival, de ő inkább a méhecskékről, a virágokról, meg a viking csávókról írjon, viszont a sörről Peti.

Majd, ha olyan parasztságokat csináltok (lopás, csalás), mint János anno, remélem majd Ti is megírjátok!

Most olvasom, hogy a négerek megint bentvannak az egyetemi bajnokság döntőjében. Grat!

Üdv:
Szat

Lacás írta...

Sziasztok dunadánok!!Nahát Peti, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jókat tudsz írni.Az a sok olvasás meghozta gyümölcsét.A pucér csajos sztorit most olvastam az előbb:lehet inkább Dániába kellet volna mennem:)Itthonról:sikerült újra katasztrofális teljesítménnyel elbuknunk az egyetemi döntőt, miután Roland elhagyta csapatunkat, hát ez aztán nagy csapás!!Utána buliztunk egyet:Gombinál megnéztük Dzsudzsit,aki villámkarriert futott be, szinte már közönségkedvenc.Utána a Kikötőben egy japán csajjal beszéltem angolul,aztán jött János és mindent elrontott:)Inkább vele dumált utána,mert sajnos János jobb angolból,nem akartam mondani:én meg rohadt jófej vagyok:)A Buzánszkis egyetemis polóban voltunk Hermannal, Csaba szégyellte:)amúgy nem.Holnap nyelvvizsgaeredmény:beszarok, ha nem lesz meg.A Banküzemtan az egy fos, még jó, hogy van keresztfélév.3as lett a szigorlatom, 4est vártam.Andi:köszi a jegyzetet, sokat segítettél.Örülök, hogy tudsz táncolni, még ha Petivel is vagy kénytelen:)Na azért nálam jobban táncol, de az még egy Fred Astaire-t:)Peti, ne nyüszíts annyit a honvágyad miatt.Lehetnél katona is, vagy Szibéria , vagy valami ilyesmi.Küldj majd pucércsajos képeket!!:)Holnaputánra kész a diplomamunkám!!Csak vicc volt..Szóval remélhetőleg 2 hónap múlva meg lesz, csak azért írok hozzászólást is, hogy belejöjjek a gépelésbe:).Kérdezd meg a dánokat at 1992es Európa-bajnokságról, és máris a szívükbe fogadnak.Tanuljatok jól és sokat, sohase bulizzatok, kerüljétek a pucér embereket, ne füvezzetek nagyon sokat, meg ilyenek.Na csöööööö Peti, puszi Andi